نمایشگاهی درباره آلودگی هوای تهران

    کد خبر :259455

نمایشگاهی دربرگیرنده آثار پروژه «مونوکسید تهران» با محوریت آلودگی هوا، در گالری راه ابریشم برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این نمایشگاه مروری بر چهار بخش مختلف «پروژه‌ی منوکسید تهران» است که در طول شش سال (۱۳۹۱ تا ۱۳۹۷) انجام شده. در این مدت، هنرمندان، طراحان، دانش‌آموزان مدارس و افرادی با پیش‌زمینه‌های مختلف هنری، فرهنگی و پژوهشی با پروژه همکاری داشته‌اند.

منوکسید تهران، پروژه‌ای فرهنگی و اجتماعی است که از سال ۱۳۹۱ در تهران با هدف پرداختن به موضوع آلودگی هوا شروع شده است. این پروژه شامل همکاری‌هایی با شهروندان در فضاهای عمومی تهران در راستای بالابردن سطح آگاهی و ارائه‌ی راهکارهای عملی برای مشکل آلودگی هوا در تهران، با بازتاب نظرات افراد گوناگون جامعه، از کودکان گرفته تا بزرگسالان، است.

از سال ۱۳۹۱ تاکنون، با تمرکز بر دو وجه، منوکسید تهران به شکل چهار پروژه در فضاهای عمومی انجام شده است. اول، تمرکز بر کودکان و نوجوانان که کم‌ترین نقش را در ایجاد آلودگی هوا دارند، اما از آن بیش‌ترین آسیب‌ها را می‌بینند؛ و دوم، تأکید بر اهمیت مشارکت اجتماعی برای ایجاد گفت‌وگوهای جمعی گسترده‌تر و … .

طراح پروژه و کیوریتور آن نگار فرجیانی است و آثار هنرمندان زیادی در این نمایشگاه که روز جمعه، ۲۴ فروردین از ساعت ۴ الی ۸ افتتاح می‌شود به نمایش درخواهد آمد.

آبنوس البرزی، احسان براتی، افشین چیذری، نرگس حریریان، هوفر حقیقی، هما دلورای، کریستف رضاعی، ندا رضوی پور، نیلوفر رهنما، رعنا شجاع پور، علی صمدپور، مجتبی طباطبایی، سمانه غلام‌نژاد، نگار فرجیانی، فرزانه قدیانلو، شادی قدیریان، سیمین کرامتی، محبوبه کرملی، هوتن کروبه، ماندانا کریمی، بهشاد محتشمی، مسیح مستأجران، کامیار مینوکده، محمودرضا نوربخش، رامبد والا، محسن یزدی‌پور هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

این نمایشگاه همه روزه تا ۱۷ اردیبهشت به جز دوشنبه ها در گالری ابریشم پارک لاله ـ بلوار کشاورز، ساختمان تکنو آجر، پلاک ۲۱۰، به استثنای روزهای دوشنبه میزبان علاقه‌مندان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید