دستگیری ۳۰۸ متخلف محیط زیست در نوروز/افزایش ۱۷ درصدی آتش سوزی در تعطیلات سال نو

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ ۱۵:۴۵
    کد خبر :259354

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از تشکیل ۱۷۹ پرونده قضایی در ایام نوروز خبر داد و گفت: ۳۰۸ متخلف محیط زیست در جریان طرح نوروزی یگان محیط زیست دستگیر و به محاکم قضایی تحویل داده شدند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ جمشید محبت خانی در حاشیه رونمایی از تجهیزات محیط بانان در جمع خبرنگاران، اطلاعات مربوط به طرح نوروزی یگان محیط زیست کشور را ارائه داد و گفت: طرح نوروزی سازمان حفاظت محیط زیست در یگان حفاظت در حوزه محیط بانی از ۲۷ اسفند ۹۶ تا ۱۷ فروردین ۹۷ اجرا شد که در این بازه زمانی افزایش ۲۰ درصدی محیط بانان را در مناطق چهار گانه نسبت به ایام مشابه در سال‌های گذشته داشتیم.

وی با بیان اینکه طرح نوروزی را در دو محور پیشگیری سلبی و ایجابی پیگیری کردیم، اظهار کرد: در حوزه آموزش و فرهنگسازی اقدامات خوبی از سوی معاونت آموزش سازمان حفاظت محیط زیست انجام شد همچنین مردم و کلیه مسئولان همکاری خوبی در زمینه محیط زیست داشتند. به همین دلیل امسال شاهد ارتقای حفظ حوزه‌های مختلف محیط زیست کشور بودیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه در طرح ۲۰ روزه نوروزی، ۳۲ هزار و ۱۲۴ نفر محیط بان به کار گرفته شدند، گفت: در این طرح ۲۰ روزه ۱۰ هزار و ۹۸۸ گشت خودرویی، ۶۴۶۲ گشت موتوری و ۸۷۹۷ گشت پیاده در مناطق چهارگانه محیط زیست داشتیم.

وی ادامه داد: در طرح نوروزی ۲۰ روزه یگان حفاظت محیط زیست ۵۱۶ مورد کشفیات داشتیم که نسبت به سال قبل افزایش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد همچنین در این مدت تعداد بازدیدکنندگان داخلی از مناطق چهارگانه و موزه‌های محیط زیست سراسر کشور به ۴۴۶ هزار و ۲۱۵ نفر رسید. تعداد بازدیدکنندگان خارجی ۶۸۵ نفر بود بنابراین تعداد بازدیدکنندگان داخلی ۲۱ درصد و تعداد بازدید کنندگان خارجی ۱۸ درصد افزایش داشت.

محبت خانی با اشاره به همکاری جدی پلیس پیشگیری و پلیس راهور با یگان محیط زیست کشور گفت: جریمه ۳۰ هزار تومانی پرتاب زباله از خودرو در ایام عید با جدیت اعمال شد و از آنجا که قبل از عید با سردار مهری – رئیس پلیس راهور کشور و سردار شرفی – رئیس پلیس پیشگیری ناجا – مذاکراتی در این زمینه داشتیم. جریمه پرتاب زباله به‌طور جدی در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: بررسی‌های میدانی و استعلام‌های صورت گرفته از استان‌ها نشان می‌دهد که رهاسازی زباله در تفرجگاه‌ها و مناطق چهارگانه محیط زیست نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرد البته شرایط هنوز رضایت بخش نیست و مشکلات بسیاری در این زمینه وجود دارد.

فرمانده یگان محیط زیست کشور با اشاره به آتش سوزی‌های صورت گرفته در مناطق تحت مدیریت محیط زیست در ایام تعطیلات نوروز اظهار کرد: متاسفانه به دلیل خشکسالی و کم بارشی‌ها همچنین افزایش دما شاهد آتش سوزی در ۱۲ میلیون ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع از عرصه‌های محیط زیست بودیم. اطفای این آتش سوزی‌ها به‌طور شبانه روزی از سوی محیط بانان پیگیری شد البته جنگلبان‌ها و مردم محلی نیز بسیار کمک رسان بودند.

وی با اشاره به اینکه در اطفای آتش سوزی‌های محیط زیست از بالگرد استفاده کردیم، گفت: مساحت آتش سوزی‌های مناطق تحت مدیریت محیط زیست نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشت و علت عمده آتش سوزی‌ها علاوه بر کم بارشی و افزایش دما به بی احتیاطی مسافران بر می‌گردد.۹۰ درصد آتش سوزی‌ها در استان‌های مازندران و گیلان صورت گرفت.

محبت خانی در ادامه با اشاره به دستگیری ۳۰۸ متخلف محیط زیست در ایام نوروز گفت: برای این متخلفان پرونده قضایی تشکیل شد و تحویل محاکم قضایی شدند که تعداد دستگیری متخلفان محیط زیست نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است که این موضوع به افزایش تعداد محیط بانان و هوشیاری آنها در محل خدمت بر می‌گردد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه در طرح نوروزی ۲۰ روزه، ۱۷۹ پرونده قضایی تشکیل شد، گفت: کشفیات از مجرمان در زمینه سلاح جنگی ۱۹ درصد و سلاح شکاری ۱۲ درصد افزایش داشت که این سلاح‌ها توقیف و به محاکم قضایی تحویل داده شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید