ربات‌ها به کمک دوربین‌های نظارتی می آیند

محققان در تلاش برای ارتقای هوش مصنوعی ربات ها هستند تا از آنها بتوان ردگیری افراد و اشیا کمک گرفت. با این کار ربات‌ها می توانند نقش دوربین های نظارتی را بر عهده بگیرند.

 استفاده از ربات ها برای تامین نیازهای امنیتی در حال افزایش است و محققان دانشگاه کورنل در حال طراحی سیستمی هستند که به ربات ها و دیگر ابزار الکترونیک متحرک امکان می دهد تا با سهولت بیشتری اشیای مختلف را شناسایی و ردگیری کنند.

هر یک از این ربات ها قادر به ارسال تصاویر تهیه شده توسط خود به یک واحد مرکزی هستند. این واحد مرکزی از قابلیت تبادل نظر و صحبت کردن با سیستم های دوربین و اینترنت به منظور شناسایی ماهیت اشیا برخوردار است.

این گروه قادر به ترکیب و مقایسه تصاویر بوده و از این طریق می توانند بعد از ردگیری اشیا اطلاعات بیشتری در مورد آنها جمع‌آوری کنند و در مورد خطرناک بودن یا نبودن آنها تصمیم بگیرند.

به عنوان نمونه یک ربات می تواند از طریق همین سیستم فرد خطرناکی را که با سرعت در حال دویدن در میان جمعیت است را شناسایی کند و تصمیم بگیرد که دیگر ربات ها وی را تعقیب کنند و تصاویر بهتر و باکیفیت تری از او تهیه نمایند یا خیر.

تکمیل این سیستم با همکاری نیروی دریایی آمریکا ادامه دارد و ممکن است برای تکمیل دقت و توان نظارتی آن در آینده از پهپادها هم استفاده شود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید