احتمال ممنوعیت ورود لپ تاپ به آمریکا از همه پروازهای بین المللی

  • آرشیو
  • دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ۱۷:۳۳
    کد خبر :25876

دولت آمریکا قصد دارد قانون ممنوعیت ورود لپ تاپ به خاک این کشور از طریق پروازهای بین المللی را به همه کشورهای جهان تسری دهد.

به نقل از زددی نت، پیش از این تنها برخی پروازهایی که از کشورهایی در غرب آسیا به سمت آمریکا پرواز می کردند شامل این ممنوعیت بودند. اما از این پس مسافران تمامی پروازهای بین المللی به مقصد آمریکا و همین طور خروجی از این کشور حق ندارند لپ تاپ به داخل هواپیما ببرند.

جان کلی وزیر امنیت داخلی آمریکا مدعی است این محدودیت ها در واکنش به تهدیدات تروریستی اعمال می شود. زیرا می توان بمب هایی را در درون وسایل الکترونیکی بزرگ جاسازی کرد. البته وی می گوید تسری محدودیت مذکور به همه پروازها فعلا در دست بررسی بوده و قطعی نشده است.

وی افزوده که آمریکا در حال همکاری نزدیک با دوستان و شرکای خود در سراسر جهان است تا امنیت پروازها افزایش یابد. او همچنین وعده داده که از فناوری های جدیدی برای مقابله با تهدیدات پیچیده فعلی استفاده شود. از جمله این فناوری ها می توان به اسکنرهای پیشرفته پردازش تصاویر برای مشاهده محتوای ساک ها و کیف دستی ها در فرودگاه ها اشاره کرد.

جان کلی جمعه گذشته در اظهارنظری جنجالی گفته بود: اگر اکثر مردم آمریکا از تهدیدات امنیتی موجود برای آمریکا خبر داشتند، هرگز خانه هایشان را ترک نمی کردند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید