وزیر آموزش‌ و پرورش:

رنجشی از انتقادات نمایندگان مجلس ندارم/تغییرات در وزارتخانه با مقاومت روبرو می‌شود

    کد خبر :258501

وزیر آموزش و پرورش گفت: رفع مشکلات آموزش‌وپرورش نیازمند تحول و اصلاح ساختار است و این تغییرات قطعاً با مقاومت روبرو می‌شود.

به گزارش ایسنا، جمعی از اعضای فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در اردوگاه شهید باهنر با سید محمد بطحایی، وزیر آموزش‌وپرورش دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار وزیر آموزش‌وپرورش با تبریک سال نو و ماه رجب‌المرجب اظهار کرد: افتخار می‌کنم که خدمتگزار مردم هستم و از نمایندگان مجلس می‌خواهم آموزش‌وپرورش را در تلاطم مشکلات تنها نگذارند، زیرا حضورشان در کنار مدیران آموزش‌وپرورش موجب دلگرمی خواهد بود.

بطحایی ادامه داد: هیچ رنجشی از انتقادات نمایندگان مجلس ندارم زیرا معتقدم نمایندگان مردم در خط مقدم مواجهه با مشکلات جامعه قرار دارند بنابراین طرح مشکلات و انتقادات در جلسات حضوری برای آموزش‌وپرورش کارگشا خواهد بود و به تعیین مسیر صحیح تعلیم و تربیت کمک می‌کند.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: اگر وضعیت فعلی آموزش‌وپرورش ادامه یابد، در 30 سال آینده وزیر و مدیران وقت با همین مشکلات مواجه خواهند بود به همین علت برای رفع مشکلات موجود تعلیم و تربیت باید دست به تحول و اصلاح ساختار زد و این تغییرات قطعاً با مقاومت‌هایی روبرو می‌شود و از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود برای انجام تحول در نظام تعلیم و تربیت در کنار آموزش‌وپرورش باشند و بیش‌ازپیش در این زمینه تلاش کنند.

جعفرزاده:

مجلس برای اجرای طرح رتبه‌بندی و ایمن‌سازی و استانداردسازی مدارس بیش‌ازپیش تلاش خواهد کرد

جعفرزاده، نائب رئیس فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی در این جلسه ضمن تقدیر از فضای تعاملی خوب و سازنده‌ای که بین آموزش‌وپرورش و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایجادشده، اظهار کرد: خرسندیم که فردی سکان هدایت آموزش‌وپرورش را برعهده‌گرفته است که با تمام وجودش درد و رنج نظام تعلیم و تربیت را درک نموده است.

وی افزود این فراکسیون از حذف آزمون در دوره ابتدایی حمایت می‌کند زیرا معتقد است وزیر آموزش‌وپرورش با اصلاح ساختار موجود استرس را در بین دانش آموزان کاهش و به خانواده‌ها خدمت می‌کند.

جعفرزاده تصریح کرد: مجلس تمام تلاشش را برای پرداخت مطالبات معلمان به کار می‌گیرد و تا رفع این مشکل در کنار آموزش‌وپرورش خواهد بود.

وی ادامه داد: کاهش تنوع مدارس امری ضروری است و مجلس شورای اسلامی برای اجرای طرح رتبه‌بندی و همچنین ایمن‌سازی و استانداردسازی مدارس بیش‌ازپیش تلاش خواهد کرد.

احمدی لاشکی:

ظرفیت خالی 25 هزارنفری دانشگاه فرهنگیان

احمدی لاشکی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز در این جلسه اظهار کرد: هرگونه توسعه در کشور بدون توجه به آموزش‌وپرورش به بیراهه رفتن است.

وی افزود: وضعیت معیشت معلمان باید به‌گونه‌ای باشد که آن‌ها نیازی به شغل دوم نداشته باشند و تمام انرژی خود را صرف تعلیم و تربیت کنند.

احمدی لاشکی با اشاره به ظرفیت خالی 25 هزارنفری دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: لازم است از این ظرفیت استفاده شود و افراد شایسته جذب آموزش‌وپرورش شوند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش وی ادامه داد: قبل از حذف کنکور باید به دنبال جایگزین باشیم و یکی از راه‌حل‌ها، برگزاری امتحانات دانش آموزان به شکل امتحان نهایی است.

بر اساس این گزارش نمایندگان مجلس موضوعاتی را موردبحث و بررسی قراردادند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: اصلی‌ترین وزارت خانه دولت آموزش‌وپرورش است و باید اصلی‌ترین اولویت دولت و نمایندگان مجلس باشد، تقویت تعامل دوسویه بین دانش آموزان و معلمان، آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان، ضرورت سیاسی نشدن آموزش‌وپرورش و عدم دخالت مدیران کل در انتخابات مجلس، استانداردسازی مدارس ناایمن خصوصاً در مناطق محروم، پرداخت مطالبات معوق فرهنگیان و ارائه پیشنهاد استفاده از فضای مساجد و حسینیه‌ها به‌عنوان مدرسه در مناطق محروم.

در ادامه این جلسه معاونان وزیر آموزش‌وپرورش گزارشی از وضعیت این وزارتخانه به نمایندگان مجلس ارائه کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید