دیدار «مارتین گریفیتس» با رئیس شورای انتقالی جنوبی یمن در امارات

    کد خبر :258443

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن در ابوظبی با رئیس شورای انتقالی جنوبی یمن و وزیر خارجه امارات دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه الحیات، «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در پرونده یمن روز گذشته در ابوظبی با «عیدروس الزبیدی» رئیس شورای انتقالی جنوبی یمن دیدار کرد.

در این دیدار «معین شریف» معاون گریفیتس و «هانی بربک» معاون رئیس شورای انتقالی جنوبی یمن هم حضور داشتند و در این دیدار درباره ساز و کار بازگرداندن طرف های یمنی به میز مذاکره برای رسیدن به راهکاری سیاسی و پایان دادن به بحران این کشور گفتگو شده است.

هیأت سازمان ملل همچنین با «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه و همکاری بین المللی امارات در ابوظبی دیدار کرده و اوضاع یمن را مورد بررسی قرار داده است.

امارات در کنار عربستان از عاملان اصلی جنگ در یمن و کشتار مردم بی گناه این کشور به شمار می روند، سازمان ملل بحران یمن را یکی از بزرگترین فاجعه های انسانی توصیف کرده بود که طی آن هزاران یمنی کشته شده و میلیونها تن با شرایط سخت معیشتی و بیماری هایی مانند وبا و دیفتری دست و پنجه نرم می کنند.

امارات علاوه بر به سرقت بردن ثروت های طبیعی و اشغال جزایر منحصر به فرد یمنی، با حمایت از جریان های جنوبی یمن و مقابله پشت پرده با همپیمان خود عربستان تلاش می کند یمن را به سوی تجزیه سوق دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید