استعفای دوم نجفی پذیرفته شد / مکارم سرپرست شهرداری تهران شد

    کد خبر :258205

پس از هفته ها کش و قوس و حاشیه های فراوانی که پیرامون استعفای شهردار جدید شهر تهران رقم خورد، بالاخره اعضای شورای شهر تهران تسلیم تصمیم نجفی شدند و با رفتن او از شهرداری موافقت کردند؛ تصمیمی که اگر زودتر گرفته شده بود، انرژی و زمان کم تری از مردم تلف می شد.

استعفای دوم محمد علی نجفی شهردار تهران پشت درهای بسته بدون حضورش مورد موافقت اعضا قرار گرفت و بر اساس شنیده ها احتمال سرپرست شدن سمیع الله مکارم حسینی قوت گرفته است.

جلسه امروز شورای هم اندیشی به حاشیه کشیده شد. برخی شورایی ها عنوان کردند که استعفا را به تعویق بیندازیم اما در نهایت تعدادی از شورایی ها خواستار بررسی استعفا در جلسه امروز شدند.

به گزارش تابناک، قرار است برای بررسی استعفا رای گیری صورت گیرد.

شهردار تهران در واپسین روزهای اسفند 96 استعفا داد و شورایی ها تصمیم گرفتند بعد از گذراندن تعطیلات نوروزی در مورد شهر تهران تصمیم گیری کنند. در جلسه روز یک شنبه 19 فروردین با وجود اینکه نجفی گفت نمی تواند به دلیل بیماری شهر را اداره کند و این کار خیانت است باز هم شورایی ها به استعفا نه گفتند. بعد از واکنش دادستان به این کار شورایی ها دوباره نجفی استعفا داد و قرار است امروز این موضوع در جلسه علنی مورد بررسی قرار گیرد.

مخالفت مسجد جامعی با سرپرستی مکارم
۱۳۹۷/۰۱/۲۱ – ۱۱:۴۰

احمد مسجد جامعی در واکنش به انتخاب مکارم حسینی به عنوان سرپرست شهرداری تهران او را گزینه خوبی برای سرپرستی شهرداری ندانست و گفت: این انتخاب خوبی نیست.

وی تاکید کرد که در تذکر خود اعلام کرده بود که باید زمان بیشتری برای انتخاب سرپرست در نظر گرفته شود که این اتفاق نیفتاده است.
تصویر حکم هاشمی برای سرپرست شهرداری تهران
۱۳۹۷/۰۱/۲۱ – ۱۱:۰۰

پس از رای گیری این پیشنهاد در صحن، مکارم با ۱۴ رای از ۲۱ رای ماخوذه به عنوان سرپرست انتخاب شد.

سوابق سمیع الله مکارم حسینی
۱۳۹۷/۰۱/۲۱ – ۱۰:۴۷

سمیع‌اله مکارم حسینی، دارای سابقه تحصیل در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری در حوزه اقتصاد نظری و اقتصاد برنامه‌ریزی است.

او پیش از این معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود و معاونت سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران و مدیر کلی بودجه و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش را نیز در کارنامه خود دارد.
حضور سرپرست شهرداری تهران در صحن علنی شورا
۱۳۹۷/۰۱/۲۱ – ۱۰:۳۵

در جریان رای گیری برای بررسی استعفای شهردار تهران و انتخاب سرپرست برای شهرداری، سمیع الله حسینی مکارم ، لحظاتی پس از انتخابش به عنوان سرپرست در صحن علنی شورا حاضر شد.

محسن هاشمی در واکنش به این حضور وی خطاب به مکارم گفت:«آقای مکارم کجا بودی که اینقدر زود به صحن رسیدی».

معاون مالی شهرداری سرپرست شهرداری شد
۱۳۹۷/۰۱/۲۱ – ۱۰:۱۵

حسینی مکارم با ۱۴ رای موافق، ۵ رای سفید و ۲ رای به حقانی سرپرست شهرداری تهران شد.
نامزدهای سرپرستی شهرداری تهران معرفی شدند
۱۳۹۷/۰۱/۲۱ – ۱۰:۰۰

سمیع الله حسینی مکارم و محمد حقانی نامزد سرپرستی شهرداری تهران شدند. هر دو‌بازنشسته هستند و طبق قانون منع اشتغال مجدد بازنشستگان به نظر می‌رسد این رای‌گیری مشکل داشته باشد.
بالا گرفتن اختلاف نظرها در مورد استعفا
۱۳۹۷/۰۱/۲۱ – ۰۹:۳۱

جلسه امروز شورای هم اندیشی به حاشیه کشیده شد. برخی شورایی ها عنوان کردند که استعفا را به تعویق بیندازیم اما در نهایت تعدادی از شورایی ها خواستار بررسی استعفا در جلسه امروز شدند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید