مرکز امور مشاوران قوه قضاییه برای اعضای دفاتر مشاوره خانواده پروانه صادر می‌کند

    کد خبر :258117

رییس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه گفت: به موجب آیین نامه قانون حمایت از خانواده پیش بینی شده که مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه برای اعضای دفاتر مشاوره خانواده پروانه صادر کند.

عبدالرضا مومنی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه به موجب این تصمیم صدور پروانه برای دفاتر مشاوره خانواده برای موضوعاتی مانند طلاق که در حال حاضر توسط مشاوره خانواده بهزیستی انجام می شود، از طریق مرکز مشاوران انجام می شود.

وی افزود: تا امروز صدور پروانه برای این افراد توسط بهزیستی صورت گرفته، اما در نهایت تاسیس این دفاتر و صدور پروانه برای افرادی که در این دفاتر شروع به کار می کنند از سوی قوه قضاییه بر عهده مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه گذاشته شده است.

مومنی در خصوص نحوه صدور پروانه برای این افراد، تصریح کرد: برای این اقدام ظرفیت سنجی می شود و اگر افرادی که از طرف بهزیستی مجوز دارند در حد کفایت باشند و از نظر اختبار مرکز مشاوران مورد تایید باشند برایشان پروانه صادر می شود و در صورتی که ظرفیت کم باشد و این تعداد وجود نداشته باشد، آزمون برگزار خواهد شد.

رییس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه در رابطه با ظرفیت لازم برای صدور پروانه برای شاغلین مراکز مشاوره خانواده خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه این موضوع به تازگی ابلاغ شده باید در استان‌ها درخواست کنیم تا برای ظرفیت سنجی تعداد مورد نیاز خود بر مبنای تعداد پرونده های در جریان و یا تعداد شعبات مربوط به امور خانواده، اقدام کنند و ما بر مبنای آن تصمیم بگیریم.

وی در پایان با اشاره به دادخواست مطرح شده کانون‌های وکلای دادگستری دایر بر ابطال آزمون‌های مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه در دیوان عدالت اداری، گفت: این دادخواست توسط هیات عمومی دیوان عدالت اداری مورد پذیرش قرار نگرفت و در نهایت رد و ابطال شد و در نتیجه دغدغه های پیرامون این موضوع منتفی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید