توجه رسانه‌های چین به مناقصه میدان نفتی آزادگان

    کد خبر :25801

رسانه های گروهی چین در گزارش هایی برگزاری مناقصه بین المللی نفت و گاز در ایران بویژه مناقصه میدان نفتی آزادگان را مورد توجه قرار داده اند. رسانه های چین در گزارش های خود اعلام کردند: قرار است بزودی یک مناقصه بین المللی در باره منابع انرژی از جمله نفت و گاز در ایران برگزار شود.
خبرگزاری شین هوا و تارنمای انگلیش نیوز روز دوشنبه در مطلبی آورده اند: بخش مهمی از مناقصه مربوط به توسعه یک میدان نفتی در جنوب غرب ایران خواهد بود.
رسانه های چین نوشتند: بر اساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، انتظار می رود که مناقصه بویژه در باره توسعه میدان نفتی آزادگان باشد.
گزارش ها می افزاید: شرکت ملی نفت ایران دعوتنامه هایی را برای شرکت های بزرگ و مطرح نفتی دنیا مانند شل، توتال و شرکت های نفتی «سی ان پی سی» و «ساینوپک» چین فرستاده اند.
شین هوا می نویسد که آزادگان یکی از بزرگترین میادین نفتی کشف شده در جمهوری اسلامی ایران است که میزان ذخیره نفتی آن به بیش از ۳۳ میلیارد بشکه می رسد و پنج میلیارد بشکه آن قابل استحصال است و از سال ۱۹۹۹ میلادی کشف شده است.
«بیژن زنگنه» وزیر نفت کشورمان نیز امروز  از احتمال امضای یک قرارداد جدید نفتی تا پایان کار دولت یازدهم خبر داد و گفت که از شرکت های بین المللی و صاحب فناوری درخواست کرده بودیم که پیشنهادات خود را درباره توسعه میدان های نفتی ارایه کنند.
وی درباره برگزاری نخستین مناقصه بین المللی صنعت نفت نیز یادآور شد: اکنون، مناقصه برای توسعه میدان آزادگان عملا در حال اجراست.
«علی کاردر» مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز پیشتر در سخنانی از برگزاری این مناقصه و دعوت از شرکت های مختلف خارجی برای مشارکت در آن خبر داد و گفت که مناقصه میدان آزادگان با هدف افزایش تولید همراه با افزایش ضریب برداشت از میدان خواهد بود.
گفتنی است، پس از اجرای برجام، تفاهمنامه های مطالعاتی متعددی با شرکت های بین المللی در بخش های مختلف انرژی انجام شده که قرار است در گام های بعدی به قرارداد نهایی تبدیل شوند.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. مناقصات کشور گفت:
    موافقم ۱

    ممنون اطلاعات خوبی بود. لطفا اگر اطلاعات کامل تری دارید در
    سایت قرار دهید

دیدگاهتان را بنویسید