شایع ترین علائم سکته مغزی/زمان طلایی درمان حاد

    کد خبر :257870

طدبیر علمی بیست و پنجمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران، از اختلال تکلم، ضعف اندام و کج شدن صورت به عنوان شایع‌ترین علائم سکته مغزی نام برد.

دکتر علی امینی هرندی در آستانه برگزاری بیست و پنجمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران، گفت: این کنگره هر سال در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود که با همکاری سخنرانان و پژوهشگران داخلی و خارجی، بیماری‌های مرتبط با مغز و اعصاب، جراحی مغز و اعصاب، روانپزشکی، طب اورژانس، پرستاری و رشته‌های وابسته ، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: جدیدترین درمان‌ها و یافته‌های نوین و سیاست‌گذاری‌ها در بخش درمان در حوزه بیماری‌های مغز و اعصاب در این کنگره مورد بحث و تبادل‌نظر قرار خواهد گرفت و دستاوردهای بزرگی از سراسر دنیا برای شرکت‌کنندگان در این کنگره خواهیم داشت.

وی در ادامه از سکته مغزی به عنوان یکی از شایع‌ترین بیماری های مغز و اعصاب نام برد و گفت: اختلال تکلم، ضعف بازو (دست و پا) که معمولا یک طرفه است و کج شدن صورت شایع‌ترین علائم سکته مغزی است.

این متخصص مغز و اعصاب با تاکید بر اهمیت توجه به ارجاع به موقع بیمار سکته مغزی به مراکز درمانی و درمان سریع این بیماران، افزود: زمان طلایی درمان مرحله حاد سکته مغزی تا ۴.۵ ساعت پس از بروز سکته است و اگر از این زمان بگذرد عوارض آن می تواند ماندگار شود.

به گزارش مهر، امینی‌هرندی در پاسخ به اینکه آیا آلودگی هوا می‌تواند سبب افزایش احتمال سکته‌های مغزی شود، اضافه کرد: آلاینده های شهرهای بزرگ هم می تواند باعث بروز سکته های مغزی بیشتر و هم باعث افزایش احتمال مرگ و میر ناشی از آن شود. همچنین آلودگی هوا سبب مشکلات تنفسی و قلبی و در نهایت سبب ایجاد عوارض مغزی می‌شود. استرس روزانه نیز از فاکتورهای خطر مهم در بروز سکته مغزی به شمار می‌رود.

بیست و پنجمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران در تاریخ ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت ۹۷ در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید