تابلوهای معرفی و هدایت کننده در موزه های ملی و گلستان نصب می شوند

    کد خبر :25769

معاون میراث فرهنگی کشور از نصب تابلوهای هدایت کننده و معرفی در عرصه و حریم موزه های ملی و گلستان برای گردشگران داخلی و خارجی خبر داد.محمدحسن طالبیان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: در عرصه و حریم مجموعه جهانی کاخ موزه گلستان و موزه ملی، ضعف و اشکالات زیادی از نظر ناکافی بودن تابلوهای معرفی وجود دارد.
معاون میراث فرهنگی کشور گفت: به زودی دست کم برای حریم موزه ملی و کاخ گلستان نصب تابلوهای هدایت کننده و معرفی مجموعه را انجام می دهیم و معتقدیم معرفی خوب اماکن تاریخی و میراثی، بدون آمادگی مجموعه مسولان مرتبط ممکن نیست.
وی افزود: معرفی اماکن تاریخی و ارزشمند شهر و جانمایی تابلوهای راهنما باید به عهده شهرداری های هر شهر باشد.
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: پیاده سازی محوطه و معابر اطراف کاخ گلستان محصول همین گفت و گو بود.
وی ادامه داد: یعنی ما مدتی با شهرداری درباره محدوده حریم و عرصه کاخ گلستان صحبت کردیم و نتیجه خوبی از این مشارکت گرفتیم.
طالبیان اضافه کرد: در مجموع مهم است که شهرداری هر شهری احساس مشارکت کند و اگر شهرداری چنین وظیفه ای نکند ما توان کم و محدودی برای این کار داریم.
وی گفت: در حوزه های برون شهری نیز، وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی این کار، در جاده ها برای نصب تابلو قوانین خودش را دارد و ما نمی توانیم در جاده های منتهی به اماکن تاریخی یا میراث طبیعی خودمان تابلو نصب کنیم؛ فقط می توانیم به وزارت راه مشورت بدهیم و در این باره آنها را کمک کنیم.
معاون میراث فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: همه دستگاههای مرتبط باید رویکردی برای این کار داشته باشند و اگر چنین نباشد ما تنها هستیم .
وی تعامل سازنده مسولان یزد را در این باره ستود و افزود: خوشبختانه در بعضی جاها مثل یزد این رویکرد در بین مسولان وجود داشت و با تاثیر از این الگو همه می توانند سهیم باشند.
طالبیان ادامه داد: در انجام مقدمات کارهای همین 73 روستای هدف گردشگری هم پیشنهاد دادیم پیش از هر چیزی، ابتدا تابلوهای معرفی این روستاها را نصب کنند که از این طریق هم مردم محلی اطلاعات و اهم و مهم را بهتر متوجه می شوند و هم چند خاصیت خوب دیگر دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید