علت افزایش نرخ طلا؛ سکه ارزان می‌شود؟

    کد خبر :257523

رییس کمیسیون تخصصى طلا و جواهر تهران با تاکید بر این که تا چند روز آینده التهاب بازار طلا و سکهآرام از بین می‌رود، بیان کرد: پیش فروش سکه باید مانع از افزایش قیمت مى شد اما این اقدام بانک مرکزى معکوس عمل کرد.
محمد کشتى آراى با اشاره به این که یکی از عوامل تشدید کننده نوسانات بازار سکه در روز هاى گذشته قیمت ارز است تصریح کرد: نوسانات قیمت سکه که از روز جمعه تا کنون به اوج خود رسیده متاثر از قیمت دلار بوده است.

به گزارش افکارنیوز رییس کمیسیون تخصصى طلا و جواهر تهران افزود: با توجه به افزایش قیمت ارزهای پر طرفدار و تعطیلى بازارهاى جهانى در روز گذشته شاهد افزایش حدود 40 هزار تومانى قیمت سکه بودیم.

کشتى آراى دومین عامل بالا رفتن قیمت سکه را تقاضای بالا برای خرید سکه دانست و تصریح کرد: طبیعتا تقاضای ایجاد شده در سال جدید در التهاب بازار نقش داشته است.

او با تاکید بر این که پیش فروش سکه باید مانع از افزایش قیمت آن مى شد خاطرنشان کرد: این افزایش قیمت با توجه به پیش فروش سکه قابل پیش بینی نبود چراکه روال عادی کاهش قیمت است اما جهش قیمت ارز به یکباره بازار را هیجانی کرد.

کشتى آراى با بیان این که سکه در حال حاضر حدود 150 هزار تومان حباب دارد اضافه کرد: پیش بینى مى شود بازار تا یکی دو روز آینده به حالت طبیعی برگردد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید