اختلال در پروازهای بریتیش ایرویز برای سومین روز متوالی و کلافگی مسافران

    کد خبر :25751

مسافران ‘بریتیش ایرویز’ روز دوشنبه برای سومین روز متوالی همچنان به دلیل اختلال در پروازهای این شرکت به دلیل بروز مشکل در سامانه فناوری اطلاعاتش، دچار سردرگمی و مشکل هستند. مقامات فرودگاه «هیترو» لندن اعلام کرده‌اند پروازهای شرکت «بریتیش ایرویز» از مبدأ این فرودگاه بین‌المللی همچنان با اختلال‌هایی روبرو است.
مسئولان این فرودگاه از مسافران درخواست کرده‌اند که پیش از آمدن به فرودگاه هیترو، از انجام پروازهای خود اطمینان داشته باشند.
اختلال در سیستم رایانه ای ‘بریتیش ایرویز’ از روز شنبه گذشته تاکنون باعث لغو و تاخیر پروازها و سرگردانی هزاران مسافر این شرکت خصوصا در فرودگاه های هیترو لندن و گاتویک شده است.
شرکت بریتیش ایرویز امروز (دوشنبه) در پیامی که در صفحه توییتری‌اش منتشر کرد، گفته است همه پروازهای طولانی این شرکت از فرودگاه هیترو انجام می شود، اما برخی از پروازهای نزدیک از این فرودگاه همچنان با اختلال‌هایی روبرو خواهند بود.
این شرکت هواپیمایی در همین حال گفته است که همه پروازهای خود را براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده در فرودگاه «گاتویک» در 47 کیلومتر جنوب پایتخت انگلیس، انجام خواهد داد.
براساس گزارش‌های منتشر شده، همچنان صدها مسافر شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز هنوز هم به مدت چند ساعت است که در فرودگاه هیترو در انتظار به سر می‌برند.
شرکت هواپیمایی ‘بریتیش ایرویز’ روز شنبه تمامی پروازهایش را از فرودگاه‌های بین‌المللی هیترو لندن و گاتویک به دلیل آنچه را بروز مشکل در سامانه رایانه‌ای‌اش خوانده است، لغو کرده بود.
هواپیمایی بریتیش ایرویز گفته که این مشکل سراسر ناشی از بروز اختلال در سامانه‌های رایانه‌ای این شرکت بوده است.
بریتیش ایرویز بابت آنچه آن «قطع سامانه‌های فناوری اطلاعات» خوانده، عذرخواهی و اعلام کرده به دنبال حل این مسئله است.
این شرکت هواپیمایی گفته است که هزینه پروازهای لغو شده و همچنین هزینه رزرو مجدد بلیت را به مسافران پرداخت می‌کند.
در همین حال شبکه اسکای نیوز روز دوشنبه در گزارشی نوشت: اشکال به وجود آمده در سیستم سامانه فناوری بریتیش ایرویز ناشی از برون‌ سپاری این سیستم و انتقال آن به هند بوده است.
به گزارش این شبکه، شرکت بریتیش ایرویز به دلیل بروز مشکلات یاد شده، ممکن است با یک جریمه 100 میلیون پوندی مواجه شود.
بریتیش ایرویز با بیش از 39 هزار کارمند، شرکت هواپیمایی حامل پرچم انگلیس است، که در 31 مارس سال 1974 میلادی راه‌اندازی شده است و در حال حاضر روزانه به 183 مقصد در سراسر جهان، پروازهای مستقیم دارد.
این شرکت در ماه ژانویه 2011 میلادی با شرکت هواپیمایی اسپانیایی ‘آیبیریا’ ادغام شد، که در پی آن، ‘اینترنشنال ایرلاینز گروپ’ تشکیل گردید، که هم‌اکنون به‌عنوان سومین شرکت هلدینگ هواپیمایی جهان شناخته می‌شود.
دفتر مرکزی شرکت بریتیش ایرویز در شهر ‘هارموندوورتس’، انگلیس قرار دارد و فرودگاه هیترو لندن و فرودگاه گاتویک، قطب‌های این شرکت هواپیمایی، به شمار می‌آیند.
شرکت بریتیش ایرویز در حال حاضر در ناوگان هوایی خود، دارای268 فروند هواپیمای جت مسافربری هست و درآمد آن در سال 2015 میلادی بالغ‌بر 11 میلیارد و 421 میلیون پوند اعلام ‌شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید