معاون وزیر آموزش و پرورش تشریح کرد

مهمترین دغدغه‌ آموزش و پرورش در سال جدید

    کد خبر :257494

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معتقدم مشکلات آموزش و پرورش زیاد است اما لاینحل نیست گفت: حاکم شدن یک تفکر سیستمی با بکارگیری مفروضات علمی در این معاونت، لازمه پیشبرد امور است.

به گزارش ایسنا، علی الهیار ترکمن در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه سال گذشته سال متفاوتی برای آموزش و پرورش بود که آغاز به کار دولت دوازدهم و تغییر وزیر آموزش و پرورش از جمله اتفاقات مهم در حوزه آموزش و پرورش بود افزود: با تاکید ویژه بر اجرای سند تحول بنیادین از مراجع مختلف و ماموریت مشخص معاونت ها و تاکید بر مدرسه محوری روبرو هستیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تمرکز زدایی و تفویض اختیار در بخش های مختلف را از جمله سیاستهای وزارت خانه دانست و گفت: نیازمند وحدت و یکپارچگی در ساختارها و اهداف هستیم تا بتوانیم امور را طبق سیاست های محوله پیش ببریم.

الهیار ادامه داد: نیازمند اتخاذ راهکارهای اساسی برای حل مشکلات و تحقق اهداف هستیم تا متناسب با آن وارد فرایند برنامه ریزی شویم. اصلی ترین دغدغه ما اجرای برنامه ششم توسعه و سند تحول بنیادین است. وظیفه داریم از راه حل‌های موقت استفاده کنیم اما نباید در آن متوقف شویم و اگر به دنبال آموزش و پرورش چابک هستیم باید از این مرحله عبور کنیم و به سمت اجرای راهکارهای بلندمدت، اساسی و اثربخش برویم.

وی افزود: از زمان ورودم به معاونت توسعه همین دیدگاه را دارم و معتقدم مشکلات آموزش و پرورش زیاد است اما لاینحل نیست. حاکم شدن یک تفکر سیستمی با بکارگیری مفروضات علمی در این معاونت لازمه پیشبرد امور است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید