دولت اتریش استفاده از حجاب را ممنوع می‌کند

    کد خبر :257327

دولت اتریش برنامه‌های خود را در ممنوعیت استفاده پوشش روسری در پیش‌دبستانی‌ها و مهدهای کودک اعلام کرده است؛ اقدامی که به گفته مسلمانان این کشور تلاشی برای به حاشیه کشاندن آنها به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا:دولت راست میانه اتریش به صدراعظمی سباستین کورتز اعلام کرد که قصد دارد تا در تابستان و در قالب قانون حمایت از کودک این برنامه را اجرایی کند.

کورتز مدعی شده که تعداد دخترانی که در مهدهای کودک و پیش دبستانی‌های اتریش از روسری استفاده می‌کنند، رو به افزایش است.

وی به شبکه خبری ORF گفته است که هدف دولت اتریش مقابله با هرگونه ایجاد “جامعه موازی” در اتریش است و ادامه داد: دخترانی که در پیش دبستانی‌ها یا مهدهای کودک روسری به سر می‌کنند، بخشی از این جوامع موازی هستند.

اما جامعه اسلامی اتریش گفته است که این پیشنهاد یک اقدام در به حاشیه کشاندن مسلمانان است. بسیاری از دخترانی که به مهدهای کودک اسلامی در اتریش می‌روند، روسری به سر نمی‌کنند.

سال گذشته میلادی بود که دولت اتریش برای زنان مسلمان در این کشور که در ملاء عام پوشش صورت داشتند، جریمه نقدی وضع کرد. زنان و دختران مسلمان در این کشور اروپایی هنوز اجازه استفاده از روسری را دارند.

لایحه ممنوعیت استفاده از روسری در مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها در اتریش برای تبدیل شدن به قانون به تایید دو سوم پارلمان نیاز دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید