گفتگوی معاون وزیر و رئیس نظام پزشکی بر سر تعرفه ها

    کد خبر :257105

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور و معاون درمان وزارت بهداشت، در دیدار نوروزی، مسائل مبتلا به حرفه پزشکی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، روز گذشته با دکتر ایرج فاضل رئیس کل سازمان نظام پزشکی در محل این سازمان دیدار و در خصوص اهم مسائل مربوط به جامعه پزشکی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار رئیس کل سازمان نظام پزشکی ضمن تبریک سال نو و قدردانی از تلاش و زحمات تمامی دست اندرکاران وزارت بهداشت در ارائه خدمات به مردم و جامعه پزشکی، گفت: جامعه پزشکی با مشکلات متعددی مواجه است و اعتراض و تجمع، راهکار حل این قبیل مسائل نیست.

فاضل در خصوص تداخلات بین رشته ای، گفتگو مبتنی بر آخرین دستاوردهای علمی و نیازهای بومی را بهترین راه حل این معضل قلمداد نمود و ورود به حوزه های سیاسی و اداری را مردود دانست.

معاون درمان وزارت بهداشت نیز با اشاره به تنظیم راهنما برای خدمات پرهزینه ای که از سوی پزشکان تجویز می شود، گفت: پیشگیری از درمان های نابجا و بلا نتیجه و بعضا بسیار گران اعم از دارو و جراحی ها باید مد نظر همکاران پزشک قرار گیرد.

جان بابایی افزود: پتانسیل انجمن های علمی تخصصی در نگارش راهنماهای بالینی بسیار کمک کننده است.

بر اساس همین گزارش، همکاری مجمع انجمن های علمی تخصصی و تغییر مسیر پژوهش های پزشکی کشور به سمت مطالعه اثربخشی درمان ها نیز مورد توجه و تاکید معاون وزیر بهداشت قرار گرفت.

به گزارش مهر، در این دیدار طرفین بر لزوم نزدیک شدن جزء حرفه ای تعرفه ها در بخش دولتی و خصوصی و استفاده از ظرفیت بیمارستان های بخش خصوصی در آموزش رزیدنت ها تاکید کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید