ساندی تایمز: انگلیس دنبال اسکان اسکریپال و دخترش در آمریکا است

    کد خبر :256865

روزنامه “ساندی تایمز” گزارش داد، انگلیس در نظر دارد به سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روسیه و دخترش که ماه گذشته در شهر سالزبری مورد حمله قرار گرفته بودند، اوراق هویتی جدید و یک زندگی جدید در آمریکا را پیشنهاد دهد تا بتواند از آنها در برابر سوءقصدهای آتی به جانشان محافظت کند.

به گزارش بازتاب، روزنامه ساندی تایمز در این گزارش گفت: مقامات در آژانس اطلاعاتی ام آی ۶ جلساتی را با همتایان خود در سازمان سیا درباره اسکان سرگئی اسکریپال و دخترش که گفته شد ماه گذشته با گاز اعصاب مسموم شدند برگزار کردند.

روزنامه ساندی تایمز به نقل از یکی از منابع ناشناس گفت: آنها اوراق هویتی جدیدی را به اسکریپال‌ها ارائه خواهند کرد.

این روزنامه نوشت که منابع وابسته به آن معتقدند انگلیس می‌خواهد با اسکان اسکریپال‌ها در یکی از کشورهای عضو معاهده امنیتی “فایو آیز” که با یکدیگر در تشریک اطلاعات همکاری دارند، امنیت آنها را تضمین کند.

کشورهای عضو این معاهده شامل انگلیس، آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزیلند است.

روزنامه ساندی تایمز به نقل از یکی از منابع اطلاعاتی آگاه از مذاکرات صورت گرفته گزارش داد: مکان احتمالی برای اسکان آنها آمریکاست؛ چراکه کشتن آنها در آمریکا از احتمال کمتری برخوردار است و تحت هویت جدید به راحتی می‌توان از آنها حفاظت کرد.

این منبع افزود: این ترجیح وجود دارد که آنها در یکی از کشورهای عضو معاهده فایو آیز اسکان داده شوند چراکه پرونده آنها پیامدهای امنیتی بسیاری همراه دارد.

این در حالی است که وزارت خارجه انگلیس هنوز در رابطه با این گزارش هیچ اظهارنظری نکرده است.

انگلیس، روسیه را مقصر مسمومیت سرگئی اسکریپال و دخترش دانسته و آن را تلاشی برای به قتل رساندن این جاسوس سابق اعلام کرده و از مسکو خواسته تا توضیحات لازم را در این رابطه ارائه دهد اما روسیه هرگونه دست داشتن در این حمله را رد کرده و تاکید کرده که انگلیس شخصا این حمله را ترتیب داده تا یک تشنج ضد روسیه به راه اندازد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید