مجوز حمل مسافر با خودروهای خودران در آستانه صدور

    کد خبر :256812

طی روزهای آینده قوانین جدیدی در ایالت کالیفرنیای آمریکا اجرایی می شوند که بر اساس آنها تقریبا هر کسی قادر به استفاده از خودروهای خودران برای جابجایی خواهد بود.

به گزارش بازتاب به نقل از انگجت، این تحول اساسی خبری خوش برای بسیاری از شرکت های خودروسازی و همین طور غول های فناوری است که میلیاردها دلار در زمینه تولید اتومبیل های خودران سرمایه گذاری کرده اند و امیدوارند شاهد به حرکت درآمدن تولیدات خود در خیابان ها و جاده ها باشند.

بسیاری از این شرکت ها ربات های خودرانی را تولید کرده اند که قرار است وظیفه حمل مسافر را بدون دخالت راننده یا دیگر عوامل انسانی بر عهده بگیرند. این خودروهای خودران با توقف در ایستگاه های تاکسی مسافران را سوار کرده و به مقاصد از قبل مشخص شده می رسانند.

به نظر می رسد کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا طی روزهای آینده با اجرای چنین طرحی موافقت خواهد کرد و لذا فعالیت گسترده تاکسی ها و خودروهای خودران حداقل در کالیفرنیا به حقیقت خواهد پیوست.

البته در مرحله اول اجرای این طرح و برای کسب اطمینان یک راننده پشتیبان برای مدیریت شرایط در اوضاع بحرانی در هر خودروی خودران حضور خواهد داشت. اما در آینده این راننده ها هم از خودروهای مذکور حذف خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید