افزایش مصرف شیر، کشک و پنیر در ماه رمضان

    کد خبر :25674

رییس اتحادیه فروشندگان لبنیات تهران گفت: به طور متوسط مصرف شیر، کشک و پنیر در ماه رمضان بیشتر از سایر محصولات لبنی است و امسال به دلیل افزایش عرضه، شاهد رشد قیمت‌ها نیستیم.

علی رجبی  در خصوص وضعیت بازار محصولات لبنی در ماه رمضان گفت: شرایط بازار به نحوی است که افزایش عرضه بر تقاضا پیش است و به همین دلیل افزایش قیمت در محصولات لبنی رقم نخواهد خورد.

وی ادامه داد: به طور متوسط مصرف برخی اقلام لبنی در ماه رمضان بیشتر است. شیر، پنیر و کشک سه نوع محصولی هستند تقاضای بیشتری برای آنها وجود دارد و اغلب مصرف کشک در این ماه 3 برابر سایر ماه های سال است و برای شیر هم افزایش 1.5 برابری مصرف ثبت می شود.

رییس اتحادیه فروشندگان لبنیات در ادامه گفت: در خصوص لبنیات سنتی هم قیمت ها تفاوت چندانی با ماه های گذشته ندارد. فقط پنیر لیقوان افزایش قیمت را تجربه کرده است.

رجبی پیرامون نظارت از واحدهای عرضه لبنیات سنتی گفت: در ماه های گذشته شایعاتی مبنی بر نامرغوب بودن محصولات عرضه شده در واحدهای لبنیات سنتی مطرح شد، که این موضوع صحت ندارد. واحدهای صنفی لبنیات سنتی به طور مرتب تحت نظارت قرار دارند و مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت با راه اندازی دفاتر نظارت، به طور مستمر از این واحدها بازرسی به عمل می آورد و در صورتی که واحد صنفی مرتکب تخلف بشود حداکثر تا 48 ساعت واحد مربوطه پلمپ می شود.

وی ادامه داد: دفاتر نظارت واحدهای صنفی مشمول ماده 13 قانون نظام صنفی، تحت مدیریت بخش خصوصی هستند و واحد صنفی که تحت بازرسی، ماموران این دفاتر قرار می گیرد ملزم هستند 26 هزار تومان پرداخت کند. نظارت این ماموران شامل رعایت موارد بهداشتی  همچون شیر مورد استفاده در این واحدها و تمیز بودن وسایل تهیه و فراوری شیر می شود.

رییس اتحادیه فروشندگان لبنیات تاکید کرد: بعد از نظارت ماموران، گزارش های آنها از طریق سامانه ای که با مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت لینک دارد، ارسال می شود و نمونه گیری این ماموران به آزمایشگاه های کنترل کیفی ارسال می شود. در صورتی که واحد صنفی تخلفی در زمینه بهداشتی مرتکب شده باشد، به مالک آن 48 ساعت مهلت داده می شود تا موارد را اصلاح کند. اما اگر بعد از این زمان از سوی صاحب پروانه کسب واحد صنفی اقدامی صورت نگرفت واحد صنفی پلمپ می شود. این موضوع در خصوص نمونه گیری از مواد اولیه به کار رفته نیز صدق می کند و درصورتی که شیر یا سایر محصولات دریک واحد فاقد استاندارد لازم باشد، از سوی مراجع ذی صلاح نسبت به پلمپ واحد صنفی اقدام می شود.

رجبی در بخش دیگری از صحبت خود با بیان اینکه قریب به 40 هزار واحد صنفی عرضه لبنیات سنتی به طور شرافتمندانه در کشور مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: افرادی که نسبت به فعالیت این واحدها اتهام رعایت نکردن موارد بهداشتی را مطرح می کنند، می بایست اسناد تخلف را ارائه دهند. اتحادیه آمادگی دارد به گزارش تخلف ها در شهر تهران به صورت موردی رسیدگی کند. به طور حتم سایر روسای اتحادیه در شهرستان ها نیز می خواهند این موضوع به طور کامل حل و فصل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید