مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خبر داد

تامین بودجه برنامه کاهش آلودگی هوای تهران در انتظار تصمیم شورای شهر

    کد خبر :256646

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اهمیت برنامه چهار ساله شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا گفت: ما منتظر تصمیم شورای شهر تهران برای تامین بودجه و اجرای این برنامه هستیم.

وحید حسینی در گفت و گو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت برنامه چهار ساله شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: برنامه چهار ساله‌ای که محسن پورسیدآقایی -معاون شهردار تهران- در همایش مدیریت آلوگی هوا و صدای سال ۹۶ اعلام کرد، برنامه‌ای پیشنهادی بود که هدف آن تجهیز ناوگان حمل و نقل شهری در برابر انتشار آلودگی هوا از منبع است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه این برنامه چهارساله برای کاهش آلودگی هوای تهران با نوسازی اتوبوس‌ها، کامیون‌ها، تاکسی‌ها و برقی کردن موتورسیکلت‌های پایتخت تلاش دارد تا ۵۰ درصد آلودگی هوای شهر را از منبع کاهش دهد، تصریح کرد: البته برای کامیون‌ها و اتوبوس‌های دیزلی جدید شهر نیز باید فیلتر دوده به عنوان یک راه حل موثر نصب شود.

حسینی ادامه داد: در بخش تاکسیرانی از سال ۹۵ نوسازی تاکسی‌های تهران آغاز شد و تاکنون بخش موثری از ناوگان تاکسی پیکان تهران از رده خارج شده‌ که اثر مشهودی بر کاهش آلودگی نقاط مرکزی شهر داشته است.

وی در پایان با اشاره به اینکه برنامه چهار ساله شهرداری برای کاهش آلودگی هوای تهران راه‌حلی آزموده و تجربه شده در شهرهای بزرگ جهان است، گفت: این برنامه می‌تواند بر کنترل آلودگی منابع متحرک اثر چشمگیری داشته باشد.

به گزارش ایسنا، برنامه چهار ساله شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا در بهمن ماه سال گذشته توسط محسن پور سید آقایی – معاون شهردار تهران – ارائه شد و به گفته وی برای اجرای این برنامه به طور کلی در طول چهار سال ۷۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید