افزایش حملات با سلاح سرد و دست‌ساز در مدارس اسکاتلند

    کد خبر :256510

تعداد حملات فیزیکی با سلاح‌های سرد یا دست‌ساز توسط دانش‌آموزان اسکاتلندی و اخراج آنها از مدرسه به دلیل این حملات در پنج سال اخیر افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، آمار نشان می‌دهد که در سال تحصیلی ۲۰۱۶ – ۲۰۱۷ میلادی ۳۱۱ دانش آموز اسکاتلندی به علت حمله با سلاح سرد و ۴۲۸ دانش آموز دیگر به علت حمله با سلاح‌های دست ساز به دیگر دانش آموزان یا کارکنان مدرسه اخراج شده‌اند.

دولت اسکاتلند با اعلام این که این روند رو به افزایش، والدین را وحشت زده کرده و مشکلاتی را در برقراری نظم و انضباط در کلاس‌های درس ایجاد کرده از همکاری با مدارس و مقامات محلی در مبارزه با این خشونت‌ها خبر داده است.

در حالیکه در سال تحصیلی ۲۰۱۲ – ۲۰۱۳ میلادی ۷۱۰ مورد و در سال ۲۰۱۴ – ۲۰۱۵ میلادی ۶۶۱ مورد از حوادث مشابه در مدارس این کشور به ثبت رسیده، وقوع ۷۹۳ مورد از این حوادث در سال ۲۰۱۶ – ۲۰۱۷ از افزایش چشمگیر این گونه حملات خبر می‌دهد.

همچنین اخراج دانش آموزان از مدرسه به علت حملات فیزیکی بدون استفاده از اسلحه نیز با نرخ ۴۶۵۳ مورد در سال ۲۰۱۶ – ۲۰۱۷ نسبت به ۳۹۹۰ مورد و ۴۳۷۱ مورد به ترتیب در سال‌های قبل از آن، افزایش داشته است.

همچنین موارد اخراج از مدارس به دلیل این حملات به کارکنان مدارس در این سال‌ها افزایش ۲۳ درصدی داشته است. با این حال آمار نشان می‌دهد که به رغم این رخدادها، تعداد موارد اخراج دانش آموزان مدارس به طور کلی در این سال‌ها کاهش یافته است.

در اسکاتلند هم اکنون فروش چاقو یا محصولات مشابه به افراد زیر ۱۸ سال حتی به صورت آنلاین و فروش کارد و چاقوی آشپزخانه به افراد زیر ۱۶ سال ممنوع است.

به گزارش بی بی سی، در سال ۲۰۱۶ در پی کشته شدن یک پسر ۱۶ ساله توسط سلاح سرد در مدرسه به صدها دانش آموز در این کشور درس‌های مقابله با سلاح‌های سرد داده شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید