واکنش مسکو به تحریم مقامات روسی از سوی آمریکا

    کد خبر :256433

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد به تحریم های جدید آمریکا علیه شرکت ها و مقامات ارشد روسیه قاطعانه پاسخ خواهد داد.

به گزارش بازتاب به نقل از تاس، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد به تحریم های تازه آمریکا علیه شرکت ها و مقامات ارشد روسیه قاطعانه پاسخ خواهد داد. این وزارتخانه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ما اقدامات کنونی و هر حمله ضد روسی دیگر را بدون پاسخ سخت نخواهیم گذاشت. اما مایل هستیم به واشنگتن توصیه کنیم، این توهم که می تواند با ما به زبان تحریم سخن بگوید را کنار بگذارد. فشارها باعث تغییر رویکرد روسیه نخواهد شد و تحریم ها تنها موجب اتحاد بیشتر جامعه روسیه خواهد شد.

آمریکا دیروز جمعه اعلام کرد که به دلیل «اقدامات شرورانه» دولت روسیه، ۲۴ مقام و چهره متنفذ این کشور را تحریم کرده است.

چهره های متنفذی که روز جمعه در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفتند به حمایت از تلاش های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور، برای ضربه زدن به دموکراسی‌های غربی متهم شده اند.

وزارت امور خارجه روسیه می گوید، تحریم های تازه آمریکا شرکت هایی را هدف قرار داده است که رابطه تجاری گسترده و طولانی با آمریکا داشته اند.

براساس این تحریم ها، دارایی ها و اموال این افراد و شرکت ها در آمریکا مسدود خواهد شد و شهروندان آمریکا اجازه همکاری و معامله تجاری با آنها را ندارند.

در همین زمینه، وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که تحریم های تازه به دلیل اقدامات شرورانه روسیه از جمله رویکرد این کشور در اواکراین، حمایت از حکومت بشار اسد در جنگ سوریه و تلاش برای ضربه زدن به دموکراسی در غرب اعمال شده است.

گزارش ها حاکی است که هفت تن از کسانی که روز جمعه از سوی آمریکا مورد تحریم قرار گرفتند، بازرگانان بین‌المللی به شمار می‌روند و جزء «حلقه پیرامون» پوتین هستند.

اولگ دریپاسکا،‌ غول صنعت آلومینیوم در روسیه و آلکسی میلر، مدیر شرکت نفت و گاز گازپروم از جمله کسانی هستند که مورد تحریم قرار گرفته اند.

علاوه بر این هفت تن، ۱۲ شرکت متعلق به آنها و نیز ۱۷ مقام ارشد روس هم در فهرست تحریم‌های جدید قرار دارند و علاوه بر این دو شرکت روسی دیگر هم تحریم شده‌اند.

تحریم‌های اخیر که آمریکا علیه مسکو و نزدیکان ولادیمیر پوتین وضع کرده است بر اساس«قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم ها» یا «کاتسا» است.

این قانون که تابستان گذشته تصویب شد،‌ به دولت آمریکا اجازه می دهد روسیه را به دلیل الحاق کریمه به خاک خود، حمایت از بشار اسد در جنگ سوریه و همچنین دخالت احتمالی این کشور در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا مورد تحریم قرار دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید