جایزه فیلم مستند کن را بازیگر کهنه‌کار به خانه برد

    کد خبر :25599

دیروز در آخرین روز از جشنواره فیلم کن آنیس واردا جایزه چشم طلای مستند را دریافت کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «جای چهره‌ها» ساخته آنیس واردا بازیگر کهنه‌کار فرانسوی به عنوان برنده جایزه مستند جشنواره فیلم کن معرفی شد و جایزه چشم طلایی را دریافت کرد.

این جایزه به بهترین مستند جشنواره فارغ از این که در کدام بخش اصلی یا جنبی نمایش داده شده باشد، تعلق می‌گیرد. این فیلم در بخش رسمی جشنواره و خارج از بخش رقابتی جای داشت.

یک گروه داوری شامل ساندرین بونار بازیگر فرانسوی، لوسی واکر کارگردان نامزد اسکار برای فیلم «سونامی و شکوفه گیلاس» درور موری کارگردان نامزد اسکار برای فیلم «دروازه‌بانان»، تام رورز مدیر برنامه جشنواره فیلم تورنتو و لورنزو کودل منتقد سینمایی فیلم برنده را انتخاب کرد.

هیات داوری با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد از این فیلم که ساخته آنیس واردا است به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و بررسی مسایل انسانی از طریق هنر را تحسین می‌کند.

داستان این مستند درباره دو کارگردان یعنی آنیس واردا و جی‌آر است که با یک ون عکاسی، در مناطق محلی فرانسه سفر و با مردم طبقه کارگر و محلی گفتگو می‌کنند.

جی‌آر بیش از همه به عنوان یک هنرمند گرافیتی و عکاس خیابانی شناخته می‌شود.

هیات داوری یک تقدیر ویژه نیز از امانویل کراس برای فیلم «ماکالا» به عمل آورد که جایزه اصلی هفته منتقدان کن را برده بود.

«چشم طلایی» به بهترین فیلم مستند از میان همه بخش‌های جشنواره فیلم کن اهدا می‌شود. این جایزه از سال ۲۰۱۵ ایجاد شده و با حمایت جشنواره اهدا می‌شود و به برنده ۵ هزار یورو اهدا می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید