آلمان رئیس سابق دولت کاتالونیا را به قید وثیقه آزاد کرد

    کد خبر :255787

دادگاه منطقه ای اشلسویگ – هولشتاین (شمال آلمان )، پنجشنبه شب تصمیم گرفت «کارلس پوجدمونت» رئیس سابق و فراری دولت کاتالونیا را با قید وثیقه 75 هزار یورویی آزاد کند .

به گزارش بازتاب و به نقل از روزنامه ال پاییس ، دادگاه آلمانی در این راستا ، اتهام شورش که بر اساس آن حکم اروپایی بازداشت پوجدمونت از سوی اسپانیا صادر شده بود را نپذیرفت و در این رابطه اشاره کرده که تا وقتی‌ که حکم استرداد پوجدمونت به اسپانیا را به اتهام اختلاس بیت المال مورد مطالعه قرار می‌ دهد ، فعلا وی را به قید وثیقه آزاد می‌ کند .
دادگاه در بیانیه ای توضیح داد ، این نهاد معتقد است که اتهام شورش برای پوجدمونت غیر قابل قبول می‌ باشد اما در عوض، فساد مالی‌ و اختلاس بیت المال را می‌ تواند قبول کند و به فرایند استرداد وی ادامه دهد .
دلیل دیگری که دادگاه آلمان در نپذیرفتن اتهام شورش اعلام داشته این است که در قانون آلمان ، خیانت بزرگ ، مجازات دارد اما شورش ، هم سطح با خیانت بزرگ نیست زیرا خشونتی وجود نداشته است .
پوجدمونت شش ماه پیش به دلیل اعلام یکطرفه استقلال برای ایالت کاتالونیا و حضور نیافتنش نزد دیوان عالی‌ اسپانیا به اتهام شورش ، فتنه و نافرمانی از قانون ، به بلژیک گریخت و چندین سفر به کشورهای مختلف داشت .
وی در 25 مارس (5 فروردین )، در یک پمب بنزین اشلسویگ هولشتاین که هم مرز با دانمارک می‌ باشد دستگیر شد .
پوجدمونت برای جلوگیری از استرداد خود به اسپانیا به دادگاه آلمان گفته بود که وی قربانی تعقیب سیاسی در اسپانیا است اما دادگاه آلمان ، ادعاهای وی را نپذیرفت .
کاتالونیا بخشی خودمختار با 7 میلیون و 523هزار نفر جمعیت در شمال شرق اسپانیا است که خواستار استقلال از دولت مرکزی می باشد.
این بخش به لحاظ مالی و بانکی و امور بندری مهمترین بخش خودمختار اسپانیا به‌شمار می‌رود و نزدیک به 20 درصد تولید ناخالص ملی اسپانیا در آنجا بدست می آید.
جدایی‌خواهان کاتالونیا معتقدند جدایی این ایالت از دولت مرکزی به سود آن خواهد بود چرا که 27 درصد صادرات اسپانیا از این منطقه است و 25 درصد توریست‌های اسپانیا نیز مقصدشان کاتالونیا می باشد.
آنان همچنین معتقدند سهمی که کاتالونیا از دولت مرکزی می‌گیرد 15 میلیارد یورو کمتر از سهمی است که کاتالونیا به خزانه مرکزی می‌پردازد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید