بررسی دستاوردهای کبدی ایران در سال 96؛ از میزبانی 20 کشور آسیایی در ایران تا حفظ کرسی نایب رئیسی آسیا

  • ورزشی
  • جمعه ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ ۱۱:۲۴
    کد خبر :255623

رئیس فدراسیون کبدی گزارشی از دستاوردهای کبدی ایران در سال 96 اعلام کرد که در آن به بزرگترین میزبانی کبدی در سطح دنیا در گرگان تا حفظ کرسی نایب رئیسی کنفدراسیون کبدی آسیا اشاره شده است.

عباس اورسجی رئیس فدراسیون کبدی ضمن تبریک سال نو به خانواده بزرگ ورزش کشور درباره عملکرد این فدراسیون در سال ۹۶ اظهار داشت: کبدی ایران در سال ۹۶ سالی پربار را پشت سر گذاشت. میزبانی بزرگترین مسابقات کبدی در سطح آسیا و کسب مدال برنز در مسابقات قهرمانی آسیا گرگان در دو بخش آقایان و بانوان مسابقات آسیایی که همگان توقع قهرمانی از ملی پوشان داشتند گواه سالی خوب و پربار برای این رشته در امر مدیریت و میزبانی مسابقات بین المللی بود.

وی افزود: دیدار اعضاء هیات رئیسه فدراسیون کبدی با وزیر ورزش و جوانان و ارائه برنامه بین المللی و گزارش عملکرد سال های گذشته و بررسی جایگاه کبدی ایران در آسیا و جهان با حضور دکتر سلطانی فر از مهم اتفاقات رشته در اردیبهشت ماه بود.

همچنین اعزام 9 بازیکن ملی پوش به رقابت های پرو کبدی ( لیگ ستارگان جهان) در هندوستان در تیرماه و درخشش اکثر ملی پوشان در پروکبدی به نوعی به ثمر نشستن زحمات فدراسیون در امر آموزش و نخبه پروری است که می توانم این را یکی از بزرگترین موفقیت های کبدی ایران در سال گذشته بدانم.

اورسجی ادامه داد: اعزام 2 داور بین المللی به رقابت های پروکبدی هندوستان در مرداد ماه بیانگر توجه فدراسیون به امر داوری و رشد قابل توجه داوران ایرانی است ودر تلاش هستیم با ارتباط خوبی که با مسئولان برگزاری پرو کبدی تعداد داوران اعزامی را در سال 97 افزایش دهیم.

رئیس فدراسیون با اشاره به توسعه رشته کبدی توسط ایران در بین کشورهای همسایه گفت: کشورهای دانمارک، عمان، عراق در گذشته توسط کشور مربیان و مدرسان ایرانی راه اندازی شد و در شهریورسال 96 هم با تلاش و کوشش مدیران فدراسیون دو کشور آذربایجان و گرجستان وارد رشته کبدی شدند.

اورسجی به میزبانی های شایسته ایران در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: سال 1395 میزبان رقابت های کبدی جوانان آسیا در ارومیه بودیم و تیم های دختران و پسران ما هم قهرمان و نایب قهرمان آسیا شدند. یک دوره میزبان سرکل کبدی قهرمانی آسیا در تبریزو یک دوره در گذشته میزبان کبدی استاندارد قهرمانی آسیا در تهران بودیم. تجربه میزبانی های موفق کبدی در گذشته ما را تشویق به میزبانی بزرگتر و منسجم تر کرد و توانستیم قوی ترین میزبانی در سطح آسیا را با حضور 20 کشور آسیایی در آذر ماه در گرگان تجربه کنیم اما متاسفانه در بخش فنی نتوانستیم نتایج دلخواه را بدست آوریم و به عنوان سومی در هردو بخش آقایان و بانوان بسنده کردیم.

رئیس جدید فدراسیون اشاره ای هم به برگزاری انتخابات فدراسیون در آذر ماه سال 96 کرد و در ادامه افزود : پس از برگزاری انتخابات و تغییر مدیریت فدراسیون نگاه و شیوه مدیریتی این رشته هم دچار تغییرات اساسی شد و با بکارگیری متخصصین فعال در حوزه کبدی سعی در انجام امور به مشارکتی شد که خوشبختانه در 4 ماه پایانی 96 بازخورد مثبتی از سوی اهالی رشته دریافت کردیم.

اورسجی از میزبانی دومین دوره مسابقات کبدی جام فجر هم به عنوان یکی از اتفاقات مهم سال 96 نام برد و یادآور شد: دومین دوره مسابقات بین المللی جام فجر با حضور 6 تیم از 4 کشور ایران، عراق، آذربایجان و گرجستان در خرمشهر برگزار شد و در نهایت هم ملی پوشان کشورمان با اقتدار قهرمان این رقابت ها شدند.

به گزارش برنا، رئیس فدراسیون درباره آرزویش در سال جدید خاطر نشان کرد: کبدی در دوره های گذشته بازی های آسیایی به مدال ارزشمند نقره و برنز دست یافته است، به لطف خدا و با تلاش بازیکنان و کادر فنی قصد داریم با حمایت های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک ابتدا حضورمان را در فینال قطعی کنیم و در نهایت به مدال طلای بازی های آسیایی جاکارتا دست پیدا کنیم. خوشبختانه با کمک های مسئولان ورزش کشور تا ابتدای سال 97 بیش از 9 مرحله اردوی آماده سازی برای تیم های ملی را پشت سر گذاشته ایم و با توجه به برنامه های فدراسیون این آرزوی شیرین دور از دسترس نیست. یقین بدانید کسب طلای بازی های آسیایی آینده این رشته را تا سالیان متمادی تضمین خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید