خشم کاربران عرب شبکه های اجتماعی از بن سلمان افزایش یافت

    کد خبر :254721

اظهارت ولیعهد سعودی در مصاحبه با مجله آمریکایی ‘آتلانتیک’، در حمایت از رژیم صهیونیستی وبه رسمیت شناختن آن ، خشم کاربران عرب را در شبکه های اجتماعی به ویژه توئیتر برانگیخت.

در حالی که راهپیمایی های مسالمت آمیز مردم غزه در اعتراض به اشغالگری صهیونیست ها همچنان توسط نظامیاناین رژیم به خاک وخون کشیده می شوند وتاکنون 19 شهید و یک هزار و 300نفر زخمی بر جای گذاشته است، محمد بن سلمان در اظهاراتی ضد فلسطینی گفته است که اسرائیلی ها حق دارند سرزمین خودشان را داشته باشند وما منافع مشترکی با رژیم صهیونیستی داریم.
کاربران عرب شبکه های اجتماعی با ایجاد هشتگ ‘#ابن_سلمان_یعترف_باسرائیل’ (بن سلمان اسرائیل را به رسمیت می شناسد) در توئیتر خشم خود را نسبت به این اظهارات بن سلمان ابراز کردند.
یکی از این کاربران نوشت: اظهارات محمد بن سلمان بهایی است که برای به سلطنت رسیدن پرداخت و تلاش برای پذیرفته شدن از سوی مقامات کاخ سفید بود.
کاربر دیگری نوشت: بن سلمان که در عملیات نظامی در یمن ، متوقف ساختن موشک حوثی ها، محاصره قطر ، سرنگونی بشار اسد ، مقابله ایران و به لحاظ دیپلماتیک در عراق و لبنان شکست خورده است ؛ با تصمیم دونالد ترامپ برای اعلام قدس به عنوان پایتخت ‘اسرائیل’ موافقت کرد وهم اکنون نیز تل آویو را به رسمیت می شناسد.
یک کاربر قطری در تمسخر اقدامات دولت سعودی و مفتی وهابی این کشور پس از اظهارات بن سلمان نوشت: منتظریم تا آل شیخ (مفتی اعظم سعودی) هم اعلام کند: ‘اسرائیل’ دولت صلح طلبی است و ما تحت امرش هستیم، حتی اگر دستور کشتار زیر پرچم بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیوینستی) را بدهد.
کاربری دیگر نوشت: به رسمیت شناختن ‘اسرائیل’ از سوی بن سلمان ننگی است که تاریخ آن را ثبت خواهد کرد. تاریخ آل سعود با این اقدام پایان یافته و زوال آن نزدیک است . بن سلمان آن چه را برای زوال این خاندان لازم است انجام خواهد داد.
به نوشته یک کاربری دیگر: اظهارات بن سلمان تعجبی ندارد، چرا که ال سعود بزرگترین خیانتکارانند. آن ها از زمان پادشاه مؤسس خود، برده انگلیس بودند و از موجودیت ‘اسرائیل’ در فلسطین حمایت کرده اند. آن ها همواره در خدمت منافع غرب و تل آویوعمل بودند و هیچ کمکی به قضیه فلسطین نکرده اند.
کاربر دیگری نوشت: آل سعود پس از مدت ها انتظار ، بالاخره به دوستی خود به صهیونیست ها اعتراف کرد!.
دیگری نوشت: سلمان و فرزندانش گرفتار روان پریشی در انجام تغییرات، عادی سازی روابط با ‘اسرائیل’ و غربی زدگی شده اند و هرکس به سمت این احمق ها برود همانند آن ها می شود.
کاربر دیگری افزود: تنها کسی صهیونیست ها را در سرزمین فلسطین به رسمیت می شناسد که همانند خودشان صهیونیست باشد درحالی که همه جهان به ناحق بودن آن ها معترفند.
محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در مصاحبه با مجله آتلانتیک گفته بود: من معتقدم، هر مردمی، در هر جایی، حق دارند در کشور امن خود زندگی کنند. من اعتقاد دارم که اسرائیلی ها حق دارند که سرزمین خودشان را داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید