روسیه یکی از دیپلمات‌های مجارستان را اخراج کرد

    کد خبر :254650

در اقدامی تلافی‌جویانه، روسیه یکی از دیپلمات‌های مجارستان را از این کشور اخراج کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، روسیه در اقدامی تلافی‌جویانه یکی از دیپلمات‌های مجارستان در این کشور را اخراج کرد.

پس از اینکه مجارستان به دنبال اقدام انگلیس و چند کشور دیگر یکی از دیپلمات‌های مسکو را از این کشور اخراج کرد، امروز وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که یکی از دیپلمات ها مجارستان عنصر نامطلوب بوده و لذا باید از این کشور خارج شود.

گفتنی است تنش‌ها از روز چهارم مارس و همزمان با مسمومیت «سرگئی سکریپال» جاسوس دوجانبه سابق و دخترش بالا گرفت.

انگلیس با نشانه گرفتن انگشت اتهام خود به سمت روسیه، ضمن تعلیق روابط دیپلماتیک در سطوح بالا، ۲۳ دیپلمات روس را اخراج کرد- اقدامی که ساعاتی بعد با مقابله‌به‌مثل مشابه مسکو همراه بود.

در ادامه، برخی از کشورها نیز به تبعیت از انگلیس به اقدام مشابه دیپلماتیک پرداختند که مقابله‌به‌مثل مسکو در این خصوص را نیز در پی داشت.

این در حالیست که آزمایشگاه «پُرتن دَون» (Porton Down) انگلیس روز گذشته اعلام کرد که نمی تواند اثبات کند که گاز اعصاب به کار رفته در مسمومیت جاسوس روس‌تبار و دختر وی منشأ روسی داشته است.

رئیس مرکز تحقیقات نظامی انگلیس در «پُرتن دَون» در این باره اعلام کرده بود که کارشناسان نمی توانند منشأ دقیق عامل گاز اعصاب به کار رفته در مسمومیت «سرگئی سکریپال» جاسوس روس‌تبار و دختر وی را مشخص کنند.

«گری آیتکِن‌هد» (Gary Aitkenhead) رئیس اجرائی آزمایشگاه علوم و فنون انگلیس (DSTL) در «پُرتن دَون» با علام این گفت که بر این اساس نمی توان اعلام کرد که عامل اعصاب مورد استفاده در قتل «سرگئی سکریپال» در روسیه ساخته شده است.

وی ادامه داد: تنها می توان گفت که این عامل مسموم کننده «ناویچاک» بوده و رسته نظامی داشته است. این ماده به دلیل پیچیدگی بسیار باید توسط یک دولت ساخته شده باشد. ما منشأ دقیق آن را شناسائی نکرده ایم؛ اما اطلاعات علمی آن را در اختیار دولت گذاشتیم و آن ها نیز داده های مذکور را در کنار تعدادی از دیگر منابع قرارداده و به جمع بندی کنونی رسیدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید