افزایش ۱۸ درصدی مخاطبان سینما در نوروز ۹۷

    کد خبر :254474

سینمای ایران با جذب مخاطبی معادل ۱ میلیون و ۹۳۴ هزار نفر در سیزده روز ابتدایی سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ بیش از ۱۸ درصد رشد را شاهد بوده است.

سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری بر اساس آماری ادعا کرد که فروش نوروزی آثار سینمایی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ رشد محسوسی داشته است.

در خبر سازمان سینمایی آمده است: «بر اساس آمار موسسه سینماشهر و بنابر فروش مکانیزه سینماهای سراسر کشور؛ سینمای ایران در سیزده روز ابتدایی سال ۱۳۹۷ مجموعا یک میلیون و ۹۳۴ هزار و ۷۸۳ نفر مخاطب را جذب کرده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ با رقم یک میلیون ۶۲۸ هزار و ۷۶۳ نفر رشدی معادل ۱۸.۸ درصد را شاهد بوده است.

براساس آمار ارایه شده، همچنین سینمای ایران در سیزده روز ابتدایی سال نود و هفت، ۲۱ میلیارد و ۵۸۳ میلیون تومان فروش داشته است که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۶ با فروشی معادل ۱۶ میلیارد و ۱۱۱ میلیون تومان شاهد ۳۳.۹ درصد رشد فروش بوده‌ است.

برخلاف برخی آمارهای منتشر شده با توجه به اضافه شدن چندین سالن و پردیس سینمایی جدید به ظرفیت اکران در سال ۹۷ در تهران و شهرستان ها، سینمای ایران در نوروز ۹۷ هم به لحاظ فروش و هم جذب مخاطب نسبت به سال‌های ۹۵ و ۹۶، رشد محسوسی را شاهد بوده است.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید