تداوم افزایش آمار آدمکشی در پایتخت انگلیس

    کد خبر :254007

پلیس لندن همزمان با افزایش بیسابقه آمار قتل و آدمکشی در پایتخت انگلیس، روز سه‌شنبه از کشته شدن یک دختر 17 ساله و مجروح شدن پسر 16 ساله ای براثر تیراندازی در دو مکان مختلف این شهر خبر داد.

پلیس اعلام کرد که ساعت 9 و 35 دقیقه شامگاه گذشته برای رسیدگی به حادثه تیراندازی در منطقه توتنهام واقع در شمال لندن حاضرشده، اما امدادگران اعلام کردند که یک دختر 17 ساله در آن جان‌باخته است.
این نهاد امنیتی انگلیس افزود: ساعاتی پیش از وقوع این حادثه، براثر تیراندازی در شرق لندن نیز پسر 16 ساله ای مجروح و به بیمارستان منتقل‌شده است.
بر اساس اعلام پلیس، تاکنون هیچ‌کس در ارتباط با این دو حادثه دستگیر نشده و پلیس ارتباطی میان آنها پیدا نکرده است.
این تحولات در حالی رخ می‌دهد که بر اساس آمار منتشرشده از سوی منابع رسمی انگلیس، به‌طور میانگین هر دو روز، یک نفربر اثر جرائم خشونت‌آمیز اعم از چاقو کشی و تیراندازی در لندن جان می‌دهد.
شامگاه گذشته نیز مرد 20 ساله ای در جنوب غرب لندن و در حادثه دیگری یک نوجوان 16 ساله در شرق پایتخت انگلیس براثر اصابت ضربات چاقو جان باختند.
روزنامه ساندی‌تایمز با مقایسه آمار آدمکشی در لندن با سایر کشورهای جهان، در گزارشی عنوان کرد که برای اولین بار در تاریخ معاصر، آمار آدمکشی در این شهر از نیویورک آمریکا پیشی گرفته است.
این در حالی است که به نوشته این روزنامه انگلیسی، داده‌های آماری پلیس فدرال آمریکا و یک محقق دانشگاه کالیفرنیا به نام «اریک مونکون» نشان می‌دهد که نرخ آدمکشی در لندن به ازای هر فرد، از سال 1800 میلادی تاکنون بین یک دوم تا یک‌ بیستم نیویورک بوده است.
رئیس متروپلیتین پلیس لندن، رواج خشونت در فضای مجازی را اصلی‌ترین عامل افزایش ناامنی در پایتخت انگلیس معرفی کرده است.
«کرسیدا دیک» می‌گوید: ارسال پیام‌های خشونت‌آمیز از سوی گروه‌های شیاد، سبب تحریک افراد و منجر به افزایش جرم و جنایت شده است. عدم حضور پدر خانواده که می‌تواند به‌عنوان الگو برای فرزندان مؤثر باشد در کنار مشکلات اجتماعی و اقتصادی از دیگر چالش‌هایی است که ازنظر رئیس پلیس لندن، منجر به افزایش فضای ناامنی در لندن شده است.
به گزارش ایرنا؛دیک افزود: پلیس برای مقابله با چاقوکشی، کارگروهی متشکل از 100 افسر پلیس تشکیل داده و 600 افسر پلیس دیگر را در حوزه آموزش به دانش آموزان در مدارس فعال کرده است.
کارشناسان انگلیسی بر این باورند که رأی مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا، اصلی‌ترین عامل افزایش جرم و جنایت در این کشور به شمار می‌رود. بااین‌حال دولت محافظه‌کار «ترزا می» نخست وزیر، درصدد است تا برای کاهش بودجه، آمار افسران پلیس را کاهش دهد.
وزارت دادگستری انگلیس اخیراً از تشدید احکام مجازات مربوط به چاقوکشی خبر داده است، بااین‌حال جوانان زیر 18 سال انگلیسی که به گفته رسانه‌های این کشور بخش عمده متهمان ازاین‌دست را تشکیل می‌دهند، صرفاً هشدار دریافت کرده و حکمی علیه آنها اجرا نمی‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید