سهام آسیایی سقوط کرد

    کد خبر :253872

روز سه‌شنبه با بالا رفتن تنش‌های تجاری و نگرانی از شرکت‌های تکنولوژی، سهام آسیایی سقوط کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه با بالا رفتن تنش‌های تجاری و نگرانی از شرکت‌های تکنولوژی، سهام آسیایی سقوط کرد؛ هرچند با تمرکز سرمایه‌گذاران بر چشم‌انداز رشد جهانی، شاخص‌های آسیایی در مقایسه با همتایان وال‌استریت خود سقوط کمتری داشتند.

انتظار می‌رود بازارهای اروپایی در مقادیر پایین‌تری باز شوند و فوتسی انگلیس ۰.۵ درصد، داکس آلمان ۰.۹۵ درصد و کاک فرانسه ۱ درصد پایین‌تر باز شوند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی روز سه‌شنبه ۰.۳۵ درصد افت کرد که در مقایسه با سقوط بیش از ۲ درصدی سهام وال‌استریت، واکنش متوسطی است.

نیکی ژاپن ۰.۸ درصد افت کرد. این شاخص امروز تا ۱.۸ درصد هم سقوط کرده بود. شاخص کامپوزیت شانگهای ۰.۹ درصد افت کرد و شاخص سی‌اس‌آی ۳۰۰ هم ۰.۷ درصد افت کرد.

روز دوشنبه پس از این که رییس‌جمهور ترامپ، آمازون را در مورد قیمت خدمات پستی آن از طریق سرویس پستی ایالات متحده، مورد انتقاد قرار داد و قول داد که تغییراتی در این زمینه انجام شود، سهام بخش تکنولوژی به شدت آسیب دید.

همچنین درحالی‌که چین تعرفه‌هایی را بر ۱۲۸ کالای آمریکایی وضع کرده است و مناقشه بین دو قدرت اقتصادی برتر جهان عمیق‌تر شده است، سرمایه‌گذاران روی لبه پرتگاه قرار دارند و نگرانی‌هایی در مورد تاثیر این رویدادها بر رشد اقتصاد جهان به وجود آمده است.

تعرفه‌های تلافی‌جویانه چین در برابر آمریکا، به دلار آسیب زد و نرخ آن را از بالاترین نرخ ۳ هفته‌ای ۱۰۷.۰۱ ین، تا ۱۰۵.۹۳ ین در برابر هر دلار پایین آورد.

شاخص دلار همچنان در برابر سبد ارزهای مهم جهان اندکی افت کرد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید