اینچه‌درگاهی: برای خرید ستِ کامل ژیمناستیک باید یکسال کارمان را تعطیل کنیم

  • ورزشی
  • سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ ۱۱:۳۰
    کد خبر :253711

رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: باید حمایت بیشتری از ژیمناستیک صورت بگیرد، چون ما مثل فوتبال و کشتی نیستیم که اسپانسرها به راحتی جلو بیایند.

زهرا اینچه‌درگاهی درباره رقابت‌های جام جهانی ژیمناستیک و رتبه چهارمی سعیدرضا کیخا در این تورنمنت اظهار داشت: مسابقات در سطح بالایی برگزار شد، چرا که همه کشورهای مدعی از جمله ژاپن حضور داشتند که خوشبختانه یکی از نمایندگان ایران نیز به رتبه ارزشمند چهارمی دست یافت. در فینال هم نادوری شد و به همین دلیل کیخا با یک دهم امتیاز اختلاف مدال برنز را از دست داد. علاوه بر این خسرونژاد، ورزشکار جوانان ایران نیز توانست در پارالل به عنوان رزرو فینال انتخاب شود که این نویدبخش روزهای خوب در آینده برای ژیمناستیک است.

وی با اشاره به بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا ادامه داد: کار واقعاً سخت است، چون بزرگان ژیمناستیک از جمله قهرمان المپیک در این قاره هستند. مسابقات در آسیا مثل المپیک سخت است، اما امیدواریم بتوانیم عملکرد خوبی در جاکارتا داشته باشیم. باید بازهم به عملکرد خوب کیخا اشاره کنم که باعث شد حتی ژاپنی‌ها و چینی‌ها از حرکات او فیلمبرداری کنند. کیخا همچنین دو حرکت جدید را به ثبت رساند که در تاریخ ماندگار است.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: برای کسب موفقیت‌های بیشتر، کار مذاکره با چند مربی خوب خارجی از جمله یک مربی ارمنستانی را آغاز کرده‌ایم. فکر می‌کنم این صحبت‌ها تا هفته آینده به نتیجه برسد و همچنین امیدوارم که تا نیمه اردیبهشت ماه بتوانیم کیخا را به اردوهای خارج از کشور اعزام کنیم.

اینچه‌درگاهی درباره گلایه کیخا و همچنین خیرخواه سرمربی تیم ملی از نداشتن امکانات مناسب عنوان کرد: درخواست و صحبتی که با وزارت ورزش و کمیته المپیک داریم، این است که حداقل برای مرکز تمرینی اصلی ما که تیم ملی نیز در آنجا کار خود را انجام می‌دهد، برای تهیه یک ستِ کامل از وسایل کمک شود. این کار نیاز به 2 میلیارد تومان هزینه دارد. این در حالی است که بودجه یک سال فدراسیون 2 میلیارد است. در واقع اگر خودمان بخواهیم این کار را انجام بدهیم، باید یک سال کارمان را تعطیل کنیم و هیچ کاری انجام ندهیم. واقعاً وضعیت نگران کننده است، چون وسایل فعلی نیز کهنه و فرسوده می‌شوند. شاید من در فدراسیون بتوانم یک وسیله را به تنهایی فراهم کنم، اما فراهم کردن ستِ کامل امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به بازدیدش از محل برگزاری مسابقات جام جهانی در باکو تصریح کرد: یک محوطه تمرینی بسیار بزرگ با وسایل استاندارد و کامل در آذربایجان فراهم شده است. محل مسابقات نیز به اندازه‌ای بزرگ بود که 15 دقیقه طول کشید تا یک دور در اطراف آن بزنیم. ما در آنجا مذاکراتی را با دبیر فدراسیون آذربایجان درباره همکاری‌های‌آموزشی و … داشتیم، اما باید اذعان کنم تا وقتی وسیله استاندارد نداشته باشیم، کار ژیمناستیک فقط با آموزش جلو نمی‌رود. در نهایت اینکه ما ابزار خوبی در ایران نداریم.

به گزارش تسنیم ،رئیس فدراسیون ژیمناستیک در این باره افزود: ژیمناستیک ایران نتایج خوبی می‌گیرد که جای تحسین دارد، اما باید بودجه لازم برای پیشرفت بیشتر فراهم شود. ما فوتبال، کشتی یا والیبال نیستیم که اسپانسرها به راحتی جلو بیایند و بودجه‌ای را از این طریق جذب کنیم. باید از ژیمناستیک حمایت بیشتری شود، چون یک رشته پایه است. اگر شما کشورهای صاحب‌نام در رنکینگ المپیک را بررسی کنید، می‌بینید که امکان ندارد سبد افتخارات آنها خالی از مدال ژیمناستیک باشد.

اینچه‌درگاهی در پایان درباره آرزویش در سال 97 گفت: اولاً آرزو می کنم که همه ژیمناست‌ها سالم باشند. دوماً اینکه هم بتوانیم در بازی‌های آسیایی به مدال برسیم و هم یک ستِ کامل از وسایل فراهم شود. ما همچنین باید برای کسب سهمیه المپیک 2020 هم تلاش کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید