اختلاف شهرداری و پلیس تهران برای اجرای طرح ترافیک

    کد خبر :253703

در حالی که پلیس تهران مخالف اجرای طرح ترافیک از 15 فروردین است و تلویحا این مخالفت خود را اعلام کرده اما شهرداری و شورای شهر تهران می خواهند این طرح که هنوز زیر ساخت های آن آماده نیست را اجرا کنند.

به گزارش مهر، طرح ترافیک تهران با هدف درآمدزایی نه کاهش ترافیک و آلودگی هوای تهران، در حالی به مرحله اجرا نزدیک می شود که همچنان محل اختلاف است.

طرح جدید ترافیک تهران از سوی حسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ارائه و پس از کش و قوسهای فراوان سرانجام در مرحله اجرا قرار گرفت.

آزاد کردن تردد همه خودروها در محدوده طرح ترافیک با پرداخت پول، محدود کردن سهمیه های از جمله سهمیه جانبازان، خانواده های شهدا، معلولین و خبرنگاران و افزایش قیمت طرح از جمله ویژگی طرح جدید ترافیک است.

این طرح از همان زمان ارائه، محل اختلاف شورای شهر و شهرداری از یک طرف و از طرح دیگر محل اختلاف پلیس و شهرداری بود.

نحوه اجرای طرح، زمان اجرا، سهمیه های طرح ترافیک و آماده شدن زیرساخت ها برای اجرای طرح از جمله موارد اختلافات جدی این طرح بود.

از طرف دیگر یکه تازی معاون حمل و نقل شهرداری تهران برای اجرای طرح هم خود یکی از مشکلات طرح جدید بود. چرا که قبل از طی مراحل قانونی و تصویب طرح در شورای شهر و شورای عالی ترافیک، از سوی پورسیدآقایی بعنوان طرح نهایی تلقی می شد و از اجرای آن از 15 فروردین خبر می داد.

همچنین معاون حمل و نقل شهرداری تهران آنقدر برای اجرای این طرح عجله داشته و دارد که از اواخر سال گذشته از استارت خوردن این طرح سخن گفت و اعلام کرد که زمینه اصلاح طرح ترافیک فعلی کلید خورد.

در همان ایام پورسید آقایی حتی به نقل از پلیس تهران گفت که کلیت این طرح را قبول دارند و پلیس تاییدیه اجرای طرح را داد. ادعایی که مهماندار رئیس پلیس راهور تهران آنرا رد کرد و گفت: سهمیه سال 97 دریافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک مانند سال 96 اجرا می شود.

اما اخیرا و در اواخر هفته گذشته سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران گفت: طرح ترافیک سال ۹۶ تا زمان اجرای طرح جدید معتبر است.

وی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های لازم از جمله دوربین های خروجی برای اجرای طرح فراهم شود تا شهروندان دچار مشکل نشوند، افزود: اجرای طرح جدید مزایا و معایبی دارد اما آنچه مشخص است این است که طرح ترافیک سال ۹۶، تا زمان فراهم آورن زیرساختهای اجرای طرح جدید اعتبار دارد. ما مخالف ایجاد محدودیت شدید برای شهروندان هستیم.

این اظهارات رئیس پلیس تهران نشان می دهد که اولا زیر ساخت های لازم برای اجرای طرح جدید هنوز آماده نشده و پلیس تهران معتقد است که طرح ترافیک سال 96 تا زمان آماده شدن زیرساخت ها و نصب دوربین ها اعتبار دارد.

بنابراین گرچه گفته می شود طرح ترافیک 96 تا پایان فروردین اعتبار دارد شاید به دلیل آماده نشدن زیرساخت ها برای اجرای طرح جدید، بعد از فروردین هم اعتبار داشته باشد که باید صبر کرد و نظر پلیس را در این زمینه شنید.

در هر حال این اظهار نظرها نشان از اختلاف مسئولین برای اجرای طرح ترافیک جدید در سال جاری است. اختلافی که دود آن به چشم مردم خواهد رفت

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید