احتمال اضافه شدن 40 نماینده به مجلس

    کد خبر :253359

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اخیرا لایحه‌ای تقدیم مجلس شد که 40 نماینده به تعداد نماینده‌های فعلی مجلس افزوده شود.
احتمال اضافه شدن 40 نماینده به مجلس

بهروز بنیادی، با اعلام اینکه تعداد افزایش نماینده برای بعضی از استان‌ها و شهرستان‌ها کارساز نخواهد بود، اظهار کرد: در استان خراسان رضوی افزایش نماینده تاثیر نخواهد داشت، زیرا نیمی از جمعیت استان در مشهد است.

وی افزود: باوجود اینکه براساس قانون می‌بایست هر 10 سال یکبار تعداد نماینده‌های مجلس شورای اسلامی مورد بازنگری قرار گیرد، اما طی 20 سال اخیر هیچ اقدامی انجام نشده است.

بنیادی گفت: در جلسات اخیر این بازنگری صورت گرفته است و شاخص‌هایی از لحاظ جمعیت، مسائل فرهنگی، وسعت و نیز قومی و منطقه‌ای مطرح که توسط وزارت کشور و کمیسیون شورا و آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی لایحه‌ای تقدیم مجلس شد که تعداد 40 نماینده به نماینده‌های فعلی مجلس شورای اسلامی افزوده شود.

به گزارش تسنیم،وی اظهار داشت: البته در مرحله بحث و بررسی نظر بنده و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که از برخی از شهرها از جمله تهران و یا شهرهای بزرگ تعدادی نماینده کم و به نمایندگان شهرستان‌هایی چون حوزه کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد که دارای 3 شهرستان، 8 شهر، بخش و روستا با وسعت و مسافت زیاد است، نماینده‌ای افزوده شود و این یک پیشنهاد بود.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل‌اباد گفت: در مجموع در استان خراسان رضوی در طرح ارائه شده فقط دو نماینده به تعداد نمایندگان افزوده می‌شود، یک نماینده به شهر مشهد و دیگری به شهرستان تربت‌جام تعلق می‌گیرد.

وی جدا کردن بعضی از حوزه‌ها را هم کار سختی دانست و افزود: در حال حاضر به حوزه کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد نماینده‌ای افزوده نخواهد شد و کماکان دارای یک نماینده خواهند بود.

بنیادی از پیگیری خود در این راستا خبر داد و اظهار داشت: مذاکرات لازم با رئیس مجلس شورای اسلامی برای افزایش نماینده در حوزه کاشمر انجام شده که اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم قدم بزرگی برداشته‌ایم.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل‌اباد بر ایجاد استانی جدید با عنوان خراسان مرکزی اشاره کرد و افزود: اگر روی ایجاد استان جدید در خراسان رضوی تمرکز کنیم، توسعه متوازن و رشد استان را در پی دارد.

وی عدم توجه لازم به زیرساخت‌های مناطق مختلف را از بزرگی استان برشمرد و افزود: جاده شادمهر به انابد، معادن غنی شهرستان،گارزسانی‌ها، روکش آسفالت محورهای سطح شهرستان، خدمات بهداشتی و دیگر امور زیرساختی در منطقه که به کندی پیش می‌رود، همه از وسعت و کمبود اعتبارات استانی است که با ایجاد استان جدید همچون دیگر استان‌های دیگر خراسان که به رشد و توسعه لازم رسیده‌اند، شهرستان‌های استان جدید مرکزی هم در خراسان رضوی نیز با این تحول به جایگاه خود بهتر خواهند رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید