پست آلمان اطلاعات خصوصی مشتریان را به احزاب آلمانی فروخته است

    کد خبر :253253

یک رسانه آلمانی از اقدام دویچه پست آلمان در فروش داده‌های شخصی مشتریان خود به برخی احزاب آلمانی در دوران مبارزات انتخاباتی در این کشور خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از هفته نامه “اشپیگل”، دویچه پست آلمان در دوران مبارزات انتخاباتی داده های شخصی مشتریان خود را به صورت ناشناس به احزاب لیبرال دموکرات و دموکرات مسیحی فروخته است.

بر اساس گزارش نشریه “بیلد” آلمان در دوران مبارزات انتخاباتی سال 2017 احزاب لیبرال دموکرات و دموکرات مسیحی آلمان، داده های شخصی برخی افراد را از یک شرکت تابعه دویچه پست آلمان خریداری کرده اند.

به گزارش نشریه بیلد آلمان، این شرکت دولتی سابق از سال 2005 داده هایی را با اهداف سیاسی و در جریان مبارزات انتخاباتی به احزاب می فروخته است.

بر این اساس، احزاب دموکرات مسیحی و لیبرال دموکرات هر کدام در سال 2017 مبلغی پنج رقمی را برای این منظور به شرکت پست آلمان پرداخت کرده اند. اداره پست آلمان در این باره اظهار نظری نکرده است.

اداره پست آلمان اطلاعات شخصی زیادی را از افراد در اختیار دارد که از جمله آن اطلاعاتی درباره قدرت خرید، رفتار بانکداری، جنسیت، سن، تحصیلات، وضعیت مسکن، ساختار خانواده، محیط زندگی و مالکیت خودروی افراد می باشد.

بر اساس این گزارش، اداره پست آلمان همچنین اطلاعات آماری از مقامات را جمع آوری می کرده است.

بسیاری از مسئولین و سیاستمداران آلمانی انتقاد شدیدی به این اقدام دویچه پست آلمان وارد کرده اند.

یک مقام حفاظت از داده ها در هامبورگ این اقدام دویچه بانک را با رسوایی اخیر فیس بوک و کمبریج آنالیتیکا و درز داده های کاربران مقایسه کرده و انتقاد شدیدی به آن وارد کرده است.

نشریه انگلیسی آبزرور و روزنامه نیویورک تایمز چندی پیش در گزارش‌های جداگانه گفته‌اند که “کمبریج آنالیتیکا” – یک شرکت آمریکایی تحلیل داده‌ها که با دانشگاه کمبریج بریتانیا ارتباطی ندارد – جزئیات حساب‎های حداقل 50 میلیون کاربر فیس‎بوک را به طور غیرمجاز به دست آورده است.

به گزارش بی بی سی الکساندر کوگن – آمریکایی روس تبار و استاد روان شناسی دانشگاه کمبریج – در نوامبر سال 2013 میلادی در ابتکاری شخصی یک اپلیکیشن شناخت شخصیت راه اندازی کرده بود که از کاربران فیس‎بوک می خواست به اطلاعات آنها و دوستانشان در این شبکه اجتماعی دسترسی پیدا بکند.

الکساندر کوگن متهم است که داده‌های جمع آوری کرده را به طور غیرقانونی به “کمبریج آنالیتیکا” فروخته که از آن برای بهتر هدف قرار دادن شهروندان آمریکا با آگهی‌های تبلیغاتی انتخاباتی استفاده کرده است.

در پی انتشار این خبر، فیس‎بوک اپلیکیشن یاد شده را یک کلاهبرداری خواند و آن را مسدود کرد. فیس‏بوک همچنین حساب کاربری الکساندر کوگن را بست. حداقل 265 هزار نفر آن اپلیکیشن را به طور مستقیم دریافت کرده بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید