وزیر خارجه مصر: سیاست‌های قطر نقض توافق عربی درباره مقابله با تروریسم است

    کد خبر :253094

وزیر خارجه مصر اعلام کرد که سیاست‌های قطر نقض توافق عربی درباره مقابله با تروریسم است.

به گزارش بازتاب به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در کنفرانس مطبوعاتی با ایمن الصفدی، همتای اردنی خود در قاهره گفت: در نشست سران عربی که در ریاض برگزار خواهد شد مسئله تروریسم بررسی خواهد شد؛ تروریسمی که موجب نابودی جهان عرب شده است. درنتیجه این مسئله جزو اولویت‌های ماست.

وی گفت: سیاست‌های قطر در سمت و سوی دیگری است و نقض توافق عربی درباره مبارزه با تروریسم محسوب می‌شود. کشورهای ناظر بر مبارزه با تروریسم یعنی عربستان، امارات، بحرین و مصر نکات مورد نظر خود را درباره تجاوزات قطر در یک سند 13 بندی ارائه کردند و ما اکنون در اتحادیه عرب براساس اصولی که از قبل آن را به قطر اعلام کرده‌ایم این سند را بررسی می‌کنیم.

شکری تأکید کرد: حل مسئله فلسطین نقشه منطقه را به شکل اصلی تغییر خواهد داد. مصر از مسئله فلسطین همواره دفاع کرده و خواهان تحقق صلح است.

وی گفت که با همتای اردنی‌اش درباره نشست آتی سران اتحادیه عرب در ریاض، تحولات اوضاع در نوار غزه و خواسته‌های مردم فلسطین درباره تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی صحبت کرده است.

وزیر خارجه اردن نیز تأکید کرد: اردن با مصر درباره مبارزه با تروریسم به هماهنگی می‌پردازد. ما همواره برای بازگشت امنیت و ثبات به مصر تلاش کرده‌ایم.

وی گفت: امنیت و صلح در فلسطین با اقدامات سرکوبگرانه اسرائیل علیه فلسطینی‌ها به دست نخواهد آمد. جامعه جهانی باید به مسئولیت خود درباره حمایت از مردم فلسطین عملی کند. مسئله فلسطین مسئله اصلی و مرکزی است.

الصفدی بر لزوم حل سیاسی بحران سوریه نیز تأکید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید