اعزام تجهیزات نظامی جدید آمریکا به منبج در بحبوحه هشدارهای ترکیه

    کد خبر :253037

نیروهای آمریکایی در اقدامی پیشگیرانه برای مقابله با عملیات نظامی ترکیه در شهر منبج در شمال سوریه، تجهیزات نظامی بیشتری به این شهر اعزام کرده‌اند.

به گزارش بازتاب به نقل از آناتولی، نیروهای آمریکایی با اتخاذ تدابیری، استحاکات و قوای نظامی خود در شهر منبج واقع در شمال سوریه را به منظور مقابله با هرگونه عملیات احتمالی ترکیه در این شهر در چارچوب مبارزه با تروریسم، تقویت کرده‌اند.

طبق اطلاعات وارده از سوی منابع محلی مطلع، نیروهای آمریکایی تجهیزات نظامی به شهر منبج واقع در کرانه غربی رود فرات اعزام کرده‌اند.

این منابع تصریح کردند، در چارچوب این تدابیر حدود 300 نظامی دیگر به همراه تعداد زیادی خودروی زرهی و سلاح‌های سنگین به منطقه واقع بین شهر منبج و منطقه «سپر فرات» در ریف شمالی حلب اعزام شده‌اند.

این اطلاعات نشان می‌دهد که ایالات متحده آمریکا این تجهیزات نظامی را از پایگاه نظامی در شهرک «صرین» در ریف شمالی حلب به منطقه اعزام کرده است.

ایالات متحده آمریکا در حال حاضر، 3 مرکز نظارتی در خط فاصل بین منطقه «سپر فرات» و مناطقِ تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد «نیروهای دموکراتیک سوریه» در روستاهای «توخار»، «حلونجی» و «دادات» دارد.

نیروهای آمریکایی طی سه روز اخیر، گشت‌زنی در منطقه بین «سپر فرات» و مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد در رود «الساجور» و در امتداد مرزهای مشترک سوریه با ترکیه را آغاز کرده‌اند.

این در حالی‌ست که ترکیه بارها از آمریکا خواسته است نیروهای خود و همچنین شبه‌نظامیان کُرد را از شهر عمدتا عرب‌نشین منبج خارج کند و این شهر را به صاحبان واقعی خود تحویل دهد.

شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» در آگوست 2016، با پشتیبانی نیروهای آمریکایی در چارچوب جنگ علیه داعش، کنترل شهر منبج را به دست گرفتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید