توضیح رئیس سازمان زندان‌ها درباره اعتصاب غذای بقایی

    کد خبر :252960

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص اعتصاب غذای حمید بقایی که برای تحمل ۱۵ سال حبس در زندان اوین به‌سر می‌برد، گفت: تمهیدات لازم را برای وی فراهم کردیم و مانند سایر زندانیان به پزشک دسترسی دارد.

اصغر جهانگیر در پاسخ به سؤالی در خصوص اعتصاب غذای حمید بقایی معاون اجرایی ریاست جمهوری در دولت دهم اظهار کرد: تمهیدات لازم را برای وی فراهم کردیم و آنجایی که نیاز به حضور پزشک باشد، مانند سایر زندانیان به‌صورت روزانه از پزشک مقیم و حتی پزشکان متخصص استفاده می‌شود.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور اضافه کرد: به‌رغم اینکه کسی تلاش می‌کند با نخوردن آب و غذا، شرایط بدی را برای خود فراهم کند اما زندان در تلاش است این اتفاق نیفتد و از آن جلوگیری شود.

جهانگیر افزود: حتی اگر فردی از نظر روحی و روانی دچار مشکل باشد و آب و غذا نخورد، ما به‌عنوان مجموعه زندان تلاش می‌کنیم فرد را از نظر روحی و روانی بازسازی و ارشاد و شرایط مناسبی را برای وی فراهم کنیم.

به گزارش تسنیم ،رئیس سازمان زندان‌ها تأکید کرد: اگر هم در این طور مواقع نیاز به حضور پزشک باشد، از پزشک استفاده می‌شود و در این ارتباط مشکلی وجود ندارد.

22 اسفند سال 96 بود که دادستانی تهران اعلام کرد: پس از تأیید حکم دادگاه بدوی حمید بقایی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران و قطعیت آن و هم‌چنین ابلاغ حکم صادره، مأمورین پلیس نسبت به دستگیری و معرفی محکوم‌علیه جهت اجرای حکم صادره از جمله 15 سال حبس و چهل و سه میلیارد تومان جزای نقدی اقدام کردند و به زندان معرفی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید