۱۰ فروردین بالاترین میزان تصادفات جاده ای را داشته ایم

    کد خبر :252933

فرمانده ناجا گفت: تا پایان هفته و تا زمان بازگشت مسافران از سفرهای نوروزی پلیس راهور در جاده‌ها به آماده‌باش خود ادامه می دهند .

سردار حسین اشتری در حاشیه بازدید از مرکز کنترل ترافیک و فرماندهی پلیس راهور ناجا گفت : کار بزرگی در طرح نوروزی امسال از سوی پلیس راهور انجام شد و خوشبختانه پلیس حضور پررنگی در تمامی مسیرها و همراهی با مردم داشت.

اشتری با بیان این‌که بناست تا پایان هفته و تا زمان بازگشت مسافران از سفرهای نوروزی پلیس راهور در جاده‌ها به آماده‌باش خود ادامه دهند، گفت: امسال نیز امکانات خودرویی و نیروی انسانی را در طرح نوروزی به مجموعه پلیس راهور اضافه کردیم و اقدامات سردار مومنی و نحوه‌ اختصاص نیروها سبب شد تا قرارگاه نوروزی پلیس عملکرد خوبی داشته باشد.

فرمانده ناجا اضافه کرد: عزم پلیس برای کاهش تعداد کشته‌شدگان رانندگی جزم است و کاهش آمار تصادفات رانندگی طی یک دهه گذشته نیز به خوبی این موضوع را اثبات می‌کند اما باید با شتاب بیشتری حرکت و در این جهت از ظرفیت نیروی انتظامی و همه دستگاه‌های مسئول استفاده کنیم.

وی با اشاره به نقش عامل انسانی، عامل جاده و عامل خودرو در وقوع تصادفات اظهار کرد: همه ما باید برای بهبود این موارد اقدام کنیم.

اشتری با اشاره به برخورد با تخلفات درایام نوروز گفت: در طول طرح نوروزی اگر خودرویی از سوی پلیس متوقف شده برای جلوگیری از وقوع حادثه بوده است.

وی از مردم خواست که در روزهای پایانی تعطیلات نوروز به تذکرات و دستورات ماموران پلیس توجه و حتما از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی خودداری کنند و به ازای هر دو ساعت رانندگی حداقل ۱۵ دقیقه در حاشیه امن مسیر توقف کنند و با انجام استراحت ادامه مسیر توجه داشته باشد که از سرعت و سبقت مجاز در طول رانندگی پرهیز کنند چرا که اینها جزو اصلی‌ترین موارد در وقوع حوادث مرگبار رانندگی در طرح نوروزی امسال بوده است.

به گزارش مهر ، فرمانده ناجا در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به حوادث رخ داده در سال ۱۳۹۶،اظهارکرد: حوادث و مناسبت‌های مختلفی را در سال قبل پشت سر گذاشتیم و مردم نشان دادند همواره در کنار و پشتیبان نظام بوده‌اند بنابراین اگر همه دستگاه‌ها به‌درستی وظایف خود را انجام دهند می‌توانیم کاهش تلفات و حوادث رانندگی را از در سال‌های آینده ادامه دهیم.

اشتری گفت: از زحمات همگی همکارانم در پلیس راهور، دیگر یگان‌های پلیس همچنین دستگاه‌های امدادی و خدماتی و اصحاب رسانه در طول اجرای طرح نوروزی تشکر می‌کنم چراکه همکاری و هماهنگی خوبی در این زمینه وجود داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید