25 هزار صندلی دانشگاه فرهنگیان خالی است

    کد خبر :252915

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: 25 هزار صندلی خالی در این دانشگاه وجود دارد که مربوط به 16 رشته دانشگاهی در 64 پردیس و 34 مرکز سراسر کشور است.

حسین خنیفر افزود: این دانشگاه آمادگی دارد تا در سال تحصیلی آینده آموزش 25 هزار نفر معلم را در دستور کار قرار دهد که این موضوع به وزیر آموزش وپرورش ، شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شده است.
وی اظهار کرد:آموزش این تعداد معلم در دانشگاه فرهنگیان در شرایطی امکان پذیر است که وزارت آموزش و پرورش ردیف استخدامی این تعداد معلم را از سازمان اداری و استخدامی کشور اخذ نماید.
خنیفر با اشاره به پیشینه هفت ساله این دانشگاه و بیش از 100سال استقرار در تربیت معلم بیان داشت: با توجه به پایشی که در سه ماه اخیر صورت گرفت این دانشگاه از ظرفیت بالایی در زمینه آموزش فرهنگیان برخوردار است که باید از آن استفاده شود.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: در چشم انداز هشت ساله با احیای مراکز و افزایش بودجه و همچنین افزایش اعضای هیات علمی به 2 هزار و 800 نفر تا سال 1404 ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان افزایش می یابد.
وی تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان را در حال حاضر 700 نفر موظف و هشت هزار نقر غیر موظف عنوان کرد.
خنیفر همچنین از تدوین برنامه 100ساله برای این دانشگاه خبر داد و گفت: در این برنامه تمام رشته های دانشگاهی برای مراکز دانشگاه فرهنگیان بسیار بزرگ در 31 استان کشور پیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا ،دانشگاه فرهنگیان با داشتن 98 پردیس و مرکز آموزشی در سطح کشور در سال تحصیلی جاری 50 هزار دانشجو در دوره کارشناسی پیوسته، 15هزار دانشجو در دوره کارشناسی ناپیوسته و 500 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دارد.
دانشگاه فرهنگیان رتبه 183را بین دانشگاه های کشور به خود اختصاص داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید