ایران دوازدهمین بازار بزرگ خودرو در جهان شد/رشد ۱۸ درصدی فروش

    کد خبر :252881

ایران دوازدهمین بازار بزرگ خودرو در جهان شناخته شد و بیش از ۱.۷ میلیون دستگاه خودرو نو در ایران طی سال میلادی گذشته به فروش رسید.

سازمان بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری از فروش یک میلیون و ۷۱۸ هزار و ۵۶۵ دستگاه خودرو نو در ایران طی سال میلادی گذشته خبر داد.

بر اساس این گزارش، فروش خودرو در بازار ایران طی این سال نسبت به سال پیش از آن رشد ۱۸ درصدی داشته است. در سال ۲۰۱۶ بالغ بر یک میلیون و ۴۴۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو نو در بازار ایران به فروش رسیده بود.

همچنین درحالی بیش از ۱.۷ میلیون دستگاه خودرو در ایران طی سال ۲۰۱۷ به فروش رسیده است که کل تولید خودرو در ایران طی این سال حدود ۱.۵ میلیون دستگاه گزارش شده است. از سویی دیگر، کل خودرو به فروش رفته در دنیا طی این سال ۹۶ میلیون و ۸۰۴ هزار دستگاه بوده که بازار ایران ۱.۷ درصد از این رقم را به خود اختصاص داده است.

به گزارش مهر، لازم به ذکر است، ایران دوازدهمین بازار بزرگ خودرو در جهان طی سال ۲۰۱۷ بوده است. چین، آمریکا و ژاپن به ترتیب در رتبه های اول تا سوم از این نظر قرار داشته اند. در عین حال، میزان ۲۹ میلیون دستگاه خودرو در چین طی سال ۲۰۱۷ به فروش رسیده و این رقم برای آمریکا ۱۷ میلیون دستگاه و برای ژاپن ۵ میلیون دستگاه بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید