رشد ۳۸ درصدی ارزش صادرات

    کد خبر :25283

قائم مقام سازمان توسعه و تجارت گفت: سال گذشته میزان صادرات از نظر ارزش ۳۸ درصد و از نظر وزن ۳,۵ درصد افزایش داشت.

محمدرضا مودودی که در برنامه تیتر امشب شبکه خبر حضور یافته بود با اعلام این مطلب افزود: افزون بر اینکه مشوق ها باید منجر به افزایش صادرات شود اما باید این مشوق ها جای خود را به رقابت دهد.

به گزارش بازتاب به نقل از ایبِنا، وی گفت: آنچه ما در ایران به صورت حمایت نقدی انجام می دهیم، در دنیا اتفاق نمی افتد بلکه آنها برای تجارت با ما تعرفه می بندند و برای صادرات ما نیز تعرفه ها را افزایش می دهند.

قائم مقام سازمان توسعه تجارت ادامه داد: ارزش افزوده صادرات از ۹  به ۱۷ درصد تبدیل شده است.

وی افزود: وقتی ایران در مناقصات و ضمانت های بانکی روند رو به بهبودی دارد، کشورهای پیشرفته سنگ اندازی و برای خزانه دولت مشکل ایجاد می کنند.

مودودی گفت: منابع مشوق های صادراتی صندوق توسعه ملی و یارانه هایی است که به این بخش تعلق می گیرد.

محمدرضا انصاری رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی نیز در این برنامه گفت: صادرات باید به توانمندی داخلی کمک کند.

وی افزود: به دلیل تحریم های ظالمانه بیشتر بازارهای جهانی را از دست داده ایم اما با حمایت های دولتی می توانیم این بازارها را دوباره فتح کنیم.

انصاری گفت: ظرفیت صادرات بخش فنی مهندسی ایران ۶۰۰ میلیارد دلار است اما دست یافتن به این ظرفیت تنها با حمایت های دولت امکان پذیر است.

رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی با بیان اینکه صادرکنندگان کشور اکنون نیازمند حمایت های نقدی و متناسب با تولید هستند اضافه کرد: این حمایت ها به صادرکننده کمک می کند تا با رقبای خارجی رقابت کند.

وی گفت: مشوق های صادراتی و ارائه ضمانت نامه ها عامل اصلی دستیابی به رشد صادراتی ۲۵ میلیارد دلاری در بخش فنی مهندسی است .

انصاری با بیان اینکه در پنج سال این مبلغ محقق می شود، افزود: این موضوع را رقبای خارجی ما می دانند و تلاش می کنند با ایجاد دست اندازهایی در این زمینه اختلال ایجاد کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید