ارسال ۳۰ میلیون یورو سلاح به کردستان عراق توسط آلمان

    کد خبر :252782

آلمان طی دو سال گذشته محموله‌های سلاح به ارتش ۳۰ میلیون یورو را به کردستان عراق صادر کرده است که اعتراض برخی از احزاب داخلی آلمان را نیز به همراه داشته است.

دولت آلمان مجوز ارسال سلاح به ارزش 60 میلیون یورو به عراق را در دو سال گذشته صادر کرده است. تقریبا نیمی از این سلاح‌ها به مناطق کردنشین صادر شده است.

براساس گزارش وزارت خارجه آلمان، دولت این کشور در دو سال گذشته مجوز ارسال تقریبا 60 میلیون یورو سلاح به عراق را صادر کرده است.

تقریبا نیمی از مجوزها مربوط به ارسال سلاح به مناطق کردنشین بوده است. در سال 2017 میلادی مجوز صدور سلاح به ارزش 17 میلیون یورو برای تمام عراق صادر شده است.

آمار ارائه شده از سوی وزارت خارجه بر مبنای سئوال و بازخواست رسمی مطرح شده از سوی فراکسیون حزب چپ‌ها در مجلس آلمان (بوندس تاگ) از دولت این کشور بوده است.

“سویم داغدلم” رئیس فراکسیون حزب چپ‌ها در مجلس آلمان “صدور مجوز فروش سلاح به مناطق جنگی از سوی دولت آلمان را غیر قابل قبول” خواند و گفت:« دولت آلمان نمی‌تواند جایگاه نهایی این سلاح‌ها را کنترل یا تعیین کند.»

به گزارش تسنیم ،داغدلم افزود: «هیچ ضمانتی وجود ندارد که نیروهای کرد و دولت مرکزی عراق از این سلاح‌ها علیه یکدیگر استفاده نکنند».

به گفته رئیس فراکسیون حزب چپ‌ها در مجلس “دولت نه‌ تنها قرارهای خود مبنی بر محدودکردن صادرات سلاح را زیر پا گذاشته”، بلکه “قوانین آلمان را هم نقض کرده است”.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید