ادامه هاشمی زدایی از دانشگاه آزاد

    کد خبر :25267
با رحلت آیت‌ا… هاشمی بسیاری تصور می‌کردند اگر جسم آیت‌ا… نیست، سایه اندیشه و عقاید ایشان همواره برگستره دانشگاه آزاد وجود خواهد داشت. چه مراسم‌هایی که در مدح و بزرگداشت آیت‌ا… هاشمی در دانشگاه آزاد برگزار نشد و چه پیام‌های تسلیتی که نفرستادند، اما طولی نکشید که فضا را برای تحقق اهداف خود مناسب دیدند.
خبر کوتاه بود؛ یاسر هاشمی رفسنجانی برکنار شد. گویی باید عادت کرد که هر از چند گاهی شاهد قدردانی این‌چنینی از بزرگان باشیم که این بار با حدف فرزند یکی از اصلی‌ترین بنیانگذاران دانشگاه آزاد اتفاق افتاد. پس از استعفای طه هاشمی از معاونت فرهنگی- دانشجویی دانشگاه آزاد انتظار تغییرات بعدی و کنار گذاشتن یاران آيت‌ا… هاشمی وجود داشت. پس از طه هاشمی نوبت به حمید میرزاده رسید که در جلسه‌ای فوق‌العاده تصمیم به برکناری او گرفته شد.

به گزارش نامه نیوز،‌اکنون قطار برکناری‌ها به ایستگاه سوم رسیده و یاسر هاشمی فرزند کوچک آیت‌ا… هاشمی هم از ریاست دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد برکنار شده است. باید منتظر ماند که قطار برکناری یاران آیت‌ا… چه زمانی توقف می‌کند.

دانشگاه آزاد پس از رحلت آیت‌ا… هاشمی

با رحلت آیت‌ا… هاشمی بسیاری تصور می‌کردند اگر جسم آیت‌ا… نیست، سایه اندیشه و عقاید ایشان همواره برگستره دانشگاه آزاد وجود خواهد داشت. چه مراسم‌هایی که در مدح و بزرگداشت آیت‌ا… هاشمی در دانشگاه آزاد برگزار نشد و چه پیام‌های تسلیتی که نفرستادند، اما طولی نکشید که فضا را برای تحقق اهداف خود مناسب دیدند. انتظار می‌رفت در فقدان آن یار سفرکرده، آنچه او برای دانشگاه آزاد برنامه ریزی کرده بود با قوت بیشتری اجرا شود، اما شیب تغییرات به اندازه‌ای تند بود که اجازه تحلیل و تفسیر را از همگان گرفت. طولی نکشید که دکتر طه هاشمی که همیشه خود را از یاران وفادار آیت‌ا… معرفی می‌کرد، از معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه استعفا داد. پس از آن با فاصله کمی خبر رسید که ریاست هیات امنا اعضا را برای یک جلسه فوری دعوت کرده و مشخص شد موضوع جلسه عزل ریاست دانشگاه، یعنی حمید میرزاده و انتخاب جانشین برای اوست. برخی که علت دعوت را شنیدند، جلسه را ترک کردند. وزیر بهداشت و وزیر‌علوم هم برای شرکت در جلسه هیات دولت حاضر به سهم داشتن در این تغییر نشدند. در این شرایط فضا برای برکناری میرزاده و سرپرستی علی محمد نوریان مهیا شد. دیروز، هم یاسر هاشمی فرزند آیت‌ا… هاشمی از سمت رئیس دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد برکنار شد. انگار دستی از پشت پرده هراز چند گاهی یکی از یاران آیت‌ا… را از دانشگاه برکنار می‌کند. تعجب آور است دانشگاهی که هاشمی بنا کرد، رفته رفته خالی از یاران او می‌شود.

دوست داشتم به کارم در دانشگاه ادامه دهم

برخی برکناری یاسر را مرتبط به هفته گذشته دانستند و مدعی شدند در یکی از جلسات مدیریتی دانشگاه آزاد نیز یاسر هاشمی به نوریان، سرپرست دانشگاه انتقاد کرده بود. یاسر هاشمی البته پس از انتشار خبر برکناری سکوت نکرد و گفت: دکتر نوریان، سرپرست دانشگاه آزاد به طور شفاهی برکناری‌ام را به نقل از دکتر ولایتی اعلام کرد. به این حکم هیچ اعتراضی ندارم، چرا که هرگونه تصمیم‌گیری درباره دانشگاه آزاد را حق دکتر ولایتی می‌دانم. او همچنین درباره‌ علت برکناری‌اش گفت: در این زمینه چیزی به من گفته نشده است، از همین رو علت برکناری‌ام را نمی‌دانم. وی خاطر نشان کرد: با توجه به همه علاقه،‌ انگیزه و وظیفه‌ای که نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی احساس می‌کردم، علاقه‌مند بودم که کارم را در این دانشگاه ادامه دهم، چرا که این دانشگاه را میراث آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی برای مردم می‌دانم. هاشمی با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیری درباره دانشگاه آزاد حق قانونی دکتر ولایتی است، افزود: متاسفانه امکان همکاری برای من فراهم نشده و خوشحال هستم که حداقل در این مورد اقدام قانونی انجام شده است. یاسر هاشمی در پایان گفت: این موضوع طی پیغامی به اطلاع من رسانده شد.

پیام یک جمله یاسر

برخی جملات یاسر هاشمی پیام‌هایی در خود دارد، مانند این جمله که «خوشحال هستم که حداقل در این مورد اقدام قانونی انجام شده است.» معنای این جمله می‌تواند اشاره او به برخی عملکردها در دانشگاه آزد باشد که تناسبی با قانون ندارد.

برکناری از سوی جانشین پدر

یاسر هاشمی اشاره داشت که برکناری او از سوی علی اکبر ولایتی بوده است. ولایتی همان شخصیتی است که بارها بر نقش آیت‌ا… هاشمی در توسعه کشور و آبادانی ایران تاکید کرده است و جالب‌تر آنکه پس از رحلت آیت‌ا… هاشمی جانشین ایشان در ریاست هیات امنای دانشگاه آزاد شد. آن روز که ولایتی بر کرسی آیت‌ا… نشست، نگرانی‌ها تا حدودی کاهش پیدا کرد و تصور بر این بود که شخصیتی که خود را مرید و همراه آیت‌ا… هاشمی می‌داند بر کرسی او نشسته است اما ظاهرا این تصور درست نبود و حضور یادگار آیت‌ا… در دانشگاه آزاد تحمل نشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید