کاخ سفید بیانیه ای ضد ایرانی و ضد یمنی صادر کرد

    کد خبر :252497

کاخ سفید با انتشار بیانیه ای ایران را به تلاش برای ناامن کرده خاورمیانه متهم کرده و همچنین مدعی شده است که انصار الله یمن به روند حل مسالمت آمیز بحران این کشور متعهد نیست.

به گزارش بازتاب به نقل از راشا تودی، کاخ سفید شب گذشته با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که واشنگتن به تعهد انصار الله یمن به روند صلح در این کشور مشکوک است.

کاخ سفید در این واکنش که در پی ادعای عربستان مبنی بر حملات موشکی انصار الله به ریاض و دیگر شهرهای عربستان مطرح شده، ایران را نیز به تلاش برای نا امن کردن منطقه متهم کرده است.

کاخ سفید در بیانیه خود اعلام کرده که انصار الله در پاسخ به تلاش های بین المللی سازمان ملل برای از سرگیری راهکار سیاسی در یمن تهدید کرده اند که حملات موشکی بیشتری انجام خواهند داد.

این ادعاها در حالی مطرح می شود که جنگنده های عربستان و امارات در قالب ائتلاف عربی به سرکردگی ریاض، به صورت روزانه شهرهای یمن را در طول سه سال گذشته بمباران کرده اند که منجر به جان باختن هزاران غیرنظامی یمنی شده است و انصار الله و ارتش یمن تنها مواضع نظامی عربستان و مزدورانش را مورد هدف قرار می دهد.

با این حال در ادامه این بیانیه کاخ سفید سپاه ایران را به کارشکنی در روند حل سیاسی بحران یمن و تلاش برای نا امن کردن منطقه متهم کرده و افزوده که موضع ایالات متحده در حمایت از شرکای خود در دفاع از خودشان و ارائه کمک های بشر دوستانه به آنهایی که نیاز مبرم به آن دارند ثابت است و در عین حال از روند کامل اقدامات سازمان ملل برای حل بحران یمن و ایجاد صلح و امنیت در منطقه حمایت می کند.

عربستان به عنوان یکی از شرکای اصلی واشنگتن و از خریداران اصلی سلاح های آمریکایی که سه سال است جنگ علیه یمن را در سکوت جامعه جهانی پیش می برد، تلاش می کند با متهم کردن ایران به حمایت از انصار الله و با مطرح کردن ادعای تسلیح موشکی یمنی ها به وسیله ایران، اقدامات ضد انسانی خود در یمن را توجیه کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید