کشف 10 میلیارد ریال مشروبات الکلی از محموله سیب زمینی

    کد خبر :252491

ماموران گمرک جمهوری اسلامی ایران در بازرسی از یک محموله ترانزیتی سیب زمینی، 872 کارتن انواع مشروبات الکلی به ارزش 10 میلیارد ریال را کشف و ضبط کردند.

به گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران، این مشروبات الکلی به کمک تجهیزات کنترلی گمرک نوردوز جلفا از یک کامیون ترانزیتی به مقصد عراق کشف شد که بار آن سیب زمینی اظهار شده بود اما لابلای آن حدود 5232 لیتر مشروبات الکلی در 872 کارتن وجود داشت.
هر کارتن حاوی 6 بطری مشروبات الکلی با مارک وودکا و ساخت روسیه بود که ارزش تقریبی آن نزدیک به 10 میلیارد ریال برآورد می شود.
این محموله با دستور مقام قضایی برای امحا در اختیار مسوولان مبارزه با قاچاق نیروی انتظامی قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، گمرک نوردوز در 65 کیلومتری شهر جلفا و نقطه صفر مرزی با ارمنستان قرار دارد.
فعالیت گمرک نوردوز به صورت 24ساعته است.

** قابل توجه خدمت گیرندگان گمرک جلفا
با هدف کاهش زمان اظهار و تسهیل در فرآیندهای تجارت فرامرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، برای تبادل اطلاعات دوجانبه رویه «در مرزی» در گمرک جلفا راه اندازی شده است.
از این رو از یازدهم فروردین ماه 1397 در رویه های صادرات، ترانزیت و غیره که گمرک جلفا به عنوان گمرک خروجی به شمار می رود، باید هنگام «ورود اطلاعات حامل» در سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی علاوه بر ثبت پلاک ایرانی حامل، پلاک بین المللی حامل نیز ثبت شود.
با این اقدام که در چارچوب ایجاد دروازه مشترک مرزی به صورت مجازی است، امکان معرفی فعالان مجاز اقتصادی (آی.یی.اُ) و ارائه تسهیلات ویژه فراهم آمده و فرآیند مبادلات تجاری تسریع و تسهیل می شود.
گمرک جلفا در شهرستان مرزی جلفا به فاصله 135 کیلومتری تبریز قرار دارد.
این گمرک با جمهوری خودمختار نخجوان همسایه است.
گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال 2017 میلادی موفق شد رتبه نخست مبارزه با قاچاق مواد مخدر و رتبه دوم مبارزه با انواع کالای قاچاق را کسب کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید