ولید بن طلال در ازای آزادی خود ماهانه ۳۰ میلیون دلار می‌پردازد

    کد خبر :252473

روزنامه «تایمز» از پرداخت ماهانه ۳۰ میلیون دلار توسط ولید بن طلال در ازای آزادی‌اش به دولت عربستان پرده برداشت.

روزنامه «تایمز» انگلیس در گزارشی نوشت، ولید بن طلال شاهزاده‌ میلیاردر عربستان در ازای آزادی خود ماهانه ۳۰ میلیون دلار به دولت این کشور پول می‌پردازد.

وی در جریان کمپین «مبارزه با فسادی» که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به راه‌ اندخته بود به همراه برخی دیگر شاهزادگان و بازرگانان این کشور بازداشت شد.

به نوشته روزنامه تایمز، ثروتمندترین مرد عربستان، پس از اینکه آزاد شد صدها میلیون دلار از سود خود را به مقامات این کشور بخشید.

روزنامه مذکور نوشت، بازداشت برجسته‌ترین شخصیت‌های عربستانی توسط بن سلمان، جسورترین گامی بود که وی برای نشان دادن عزم و اراده خود به منظور تغییر شیوه اداره امور کشور برداشت.

تایمز نوشت، بازداشت بن طلال شوکه‌ای برای جهان بود، وی هتل‌های زنجیره‌ای «چهارفصل» را در اختیار داشته، در توئیتر و روتانا سهام دارد که یکی از بزرگترین شبکه‌های تلویزیونی خاورمیانه است و ارزش دارایی‌اش به ۱۷ میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش ایسنا، این شاهزاده عربستانی بهای آزادی خود از زندان را تایید یا تکذیب نکرد، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که بهای این آزادی شش میلیون دلار بوده است.

ولیعهد عربستان در سفر کنونی خود به آمریکا به دنبال شرح طرح اصلاحات اقتصادی کشور است و از مبازره خود با فساد دفاع می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید