انتظار از قوه قضائیه در برخورد با قاچاق بیش از این‌ها است

    کد خبر :252444

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با توجه به اینکه مسئولیت پیشگیری از قاچاق با قوه قضائیه است، انتظار می‌رود در این زمینه اقدامات بیشتری از سوی این قوه در دستور کار قرار گیرد.

علی مویدی خرم‌آبادی به ارائه توضیحاتی درباره رویکردهای اصلی این ستاد در سال جاری پرداخت و گفت: قطعا تمرکز بر سامانه‌ها و سیستم‌های هوشمند به منظور کاهش انحرافات و به حداقل رسیدن فساد از جمله مهم‌ترین اهداف به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر لزوم تمرکز بر کانون مافیای قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: برای مقابله با این پدیده باید تمام دستگاه‌ها توان خود را به کار گیرند اما اکنون در ظاهر وزن دستگاه‌ها با یکدیگر همخوانی ندارد.

مویدی با بیان اینکه برخی نهادها در مقابله با قاچاق پای کار ایستاده و اقدامات خوبی را انجام داده‌اند، افزود: بخشی از نهادها و سازمان‌ها هم در این زمینه بسیار کند عمل می‌کنند و ما تلاش داریم آنها را پای کار بیاوریم.

وی همچنین متذکر شد که در این میان از مجلس و قوه قضائیه نیز انتظار بیشتری می‌رود.

به گزارش ایسنا، در سال‌های گذشته قاچاق کالا مشکلات متعددی را برای اقتصاد ایران ایجاد کرده است؛ با این وجود در سال گذشته اعلام شد حجم کالای قاچاق از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۲.۵ میلیارد دلار رسیده و نصف شده است؛ موضوعی که از سوی برخی از جمله رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مورد تشکیک قرار گرفته و اینطور اعلام شدکه معادل ارزش نفتی که می‌فروشیم واردات کالای قاچاق داریم و اگر قاچاق نصف شده باشد باید مردم تاثیر آن را مشاهده کنند.

البته علاوه بر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، روسای قبلی و جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز بر این نکته تاکید دارند که همچنان تا رسیدن وضعیت قاچاق به حد مطلوب فاصله داریم. رئیس این ستاد در آخرین روزهای کاری سال ۱۳۹۶ در مراسم معارفه خود اظهار کرد: همه می‌گویند اقتصاد ما بیمار است. قاچاق یکی از مواردی است که باعث شده این اتفاق رخ دهد و اکنون نیاز به یک اقدام اورژانسی داریم. بر همین اساس باید روی کانون‌های اصلی این پدیده تمرکز کنیم. این موضوع امکان‌پذیر نیست مگر آنکه با نگاه سیستمی و فرابخشی وارد این عرصه شویم؛ چرا که هیچ دستگاهی به تنهایی نمی‌تواند در این بخش دستاورد خوبی داشته باشد. بر همین اساس خواسته ما آن است که تک تک دستگاه‌های مربوطه در این زمینه اقدام کنند و به همین دلیل از فردا به تک تک این دستگاه‌ها مراجعه کرده و سهم آنان را مشخص خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا ،وی همچنین تاکید کرد که این ستاد خیلی تنبل و کند شده و شاید در دو تا سه سال گذشته کمی تکان خورده باشد اما تا رسیدن به حد مطلوب که نه حتی تا رسیدن به حد نسبی فاصله بسیار داریم. بر همین اساس از قوه قضاییه انتظار بسیار داریم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید