احمد مسجدجامعی؛ ظرفیت‌های تهران برای گردشگری و زندگی شبانه سامان‌دهی نشده‌اند

    کد خبر :252411

احمد مسجدجامعی گفت: منطقه عباس‌آباد آمادگی بهره‌برداری به عنوان منطقه نمونه‌ی کارآفرینی را دارد و برای اقتصاد شب و ایجاد زندگی شبانه منحصربه‌فرد است.
عضو شورای شهر تهران گفت: منطقه عباس‌آباد آمادگی بهره‌برداری به عنوان منطقه نمونه‌ی کارآفرینی را دارد و برای اقتصاد شب و ایجاد زندگی شبانه منحصربه‌فرد است.

احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران، بعدازظهر نهم فروردین ۱۳۹۷ در بازدید در جشن «عید شرقی» در منطقه فرهنگی گردشگری عباس‌‌آباد گفت: مدتی است که در رابطه با مسائلی مانند تفریحات و گردشگری شبانه در تهران ضرورت بیشتری حس می‌شود. این شهر فضاهای تفریحی و گردشی نسبتاً خوبی دارد، اما بسیاری از این مناطق هنوز برای بهره‌برداری سامان‌دهی نشده‌اند و اگر هم درجایی این اتفاق افتاده بیشتر رویکرد حمایتی داشته‌ است.

او با اشاره به جایگاه ویژه‌برنامه‌های شبانه در پایتخت ادامه داد: در برنامه‌های نوروزی امسال مشاهده‌ کردم که فعالیت‌های فرهنگی و هنری در فضای عمومی شهر ویژگی‌های محیطی پیدا کرده‌اند، البته اکثر این کارها یک هزینه‌ای از مدیریت شهری را می‌گیرند و به نظر من می‌توان این کارها را به شهروندان واگذار کرد، چراکه با این کار یک گردش اقتصادی و کارآفرینی به وجود می‌آید.

به گزارش نامه نیوز،این عضو شورای شهر با اشاره به ظرفیت‌های شهر تهران در جذب گردشگر گفت: امیدوارم تجربه نوروز امسال فقط به همین ایام خلاصه نشود و به این صورت فضای جدیدی برای کار، تفریح و اشتغال در شهر ایجاد کنیم. مثلاً ماه رمضان زمان بسیار خوبی برای گردشگری شبانه است چراکه در این ماه زندگی شهری تا سحر بانشاط است و می‌توان از آن به‌عنوان مبنایی برای گردشگری شبانه استفاده کرد.

مسجدجامعی تاکید کرد: یکی از مناطق مناسب برای زیست شبانه همین اراضی عباس‌آباد است. امسال برای نخستین بار ظرفیت این منطقه در نوروز به کار گرفته شد. یادم است پیش‌ترها نام بوستان نوروز، اکو بود و به پیشنهاد ما نامش تغییر کرد. برخی طرح‌هایی که اینجا پیشنهاد داده بودیم هنوز نیمه کار مانده و من امیدوارم به آن‌ها هم پرداخته شود.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد درباره برنامه‌های شورای شهر برای توسعه ارضی عباس‌آباد گفت: فکر کنم شرایط در اینجا به حدی رسیده که مدیریتش بتواند طرحی را پیش‌بینی کند و اگر از شورای شهر مصوبه‌ای می‌خواهد آن مصوبه را بگیرد. درگذشته سرمایه‌گذاری زیاد و با چشم‌انداز مختلفی در اینجا انجام شد. باید برنامه‌های بلندمدتی برای اینجا داشت.

عضو شورای شهر در پایان افزود: منطقه عباس‌آباد آمادگی بهره‌برداری به عنوان منطقه نمونه‌ی کارآفرینی را دارد و اینجا در شش ماه اول سال برای اقتصاد شب و ایجاد زندگی شبانه اینجا منحصربه‌فرد است.

چهارمین دوره جشنواره نوروزی عیدشرقی از دوم فروردین ۹۷ در منطقه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد آغاز شده و عصر دوازدهم فروردین با ویژه برنامه پرچم در روز جمهوری اسلامی و اجرای موسیقی سالار عقیلی پایان می یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید