تمدید آتش‌بس انسانی در غوطه شرقی

    کد خبر :252306

مرکز روسی هماهنگی آشتی در سوریه برای خروج نیروهای باقیمانده گروه تروریستی “فیلق الرحمان” از منطقه عربین واقع در غوطه شرقی تصمیم به تمدید آتش‌بس انسانی در این منطقه گرفت.

به گزارش بازتاب، به نقل از سایت النشرة، مرکز روسی هماهنگی آشتی در سوریه که وابسته به وزارت دفاع روسیه است، برای تکمیل روند تخلیه نیروهای باقیمانده گروه شورشی و مسلح فیلق الرحمان از منطقه عربین، واقع در غوطه شرقی و حرکت به سمت استان ادلب در شمال سوریه، تصمیم به تمدید آتش‌بس انسانی در این منطقه گرفت.

وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، بر اساس توافق امضا شده میان مرکز حمیمیم (محل استقرار این مرکز روسی) و رهبران گروه فیلق الرحمان، خروج نیروهای این گروه از منطقه عربین از ۲۴ مارس جاری تاکنون ادامه دارد.

طبق این بیانیه، روز پنج‌شنبه ۷۰۰۲ شبه‌نظامی به همراه اعضای خانواده‌شان از طریق گذرگاهی انسانی با ۱۲۹ اتوبوس از غوطه شرقی خارج شده و به سمت ادلب حرکت کردند و به این ترتیب تعداد کسانی که از عربین خارج شدند از زمان آغاز این عملیات به ۳۱ هزار و ۹۱۵ تن رسید. پلیس سوریه با نظارت افسران مرکز حمیمیم و نمایندگان هلال احمر سوریه اتوبوس‌های لازم را تامین کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید