یک کارمند صلیب سرخ در سومالی کشته شد

  • سیاسی
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ ۱۳:۲۷
    کد خبر :252264

کمیته بین المللی صلیب سرخ روز پنجشنبه اعلام کرد افراد ناشناس خودروی یکی از نیروهای این نهاد وابسته به سازمان ملل را در موگادیشو منفجر کردند که در جریان این حمله یک تن کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش بازتاب و به نقل از تارنمای «السومال الجدید » پلیس سومالی پیش از این اعلام کرده بود، تروریست ها خودرو یکی از شهروندان را مقابل دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در موگادیشو منفجر کردند که منجر به زخمی شدن سه تن شد.
رسانه های عربی اعلام کرده اند گروه تروریستی «الشباب » مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.
رسانه های محلی همچنین اعلام کردند نیروهای دولتی سومالی روز پنجشنبه با افراد مسلح وابسته به الشباب در شمال موگادیشو درگیر شدند اما هنوز گزارشی در مورد تلفات احتمالی این درگیری ها منتشر نشده است.
رادیو «شابیلی» سومالی نیز اعلام کرد، افراد مسلح روز چهارشنبه (روزگذشته) «رقیه ابشر نور» نماینده پارلمان ایالت جنوب غرب سومالی را در موگادیشو ترور کردند.
جنبش جوانان مجاهدین معروف به الشباب یک گروه سومالیایی است که از سال 2012 بخشی از شبکه القاعده شده‌ است. این گروه در گذشته بخش‌هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل خود داشت اما در سال 2015 کنترل شهرهای بزرگ را از دست داده و تنها چند منطقه روستایی را در تصرف خود دارد. شمار جنگجویان الشباب در سال 2014 بین هفت تا 9 هزار ستیزه جو برآورد می شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید